Overslaan en naar de inhoud gaan

China vs Apple: wie gaat er winnen?

Sinds de lancering in de Verenigde Staten, een maand of vijf geleden, zijn de telefoonmaatschappijen als domino-stenen gevallen voor Apples…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nu is China aan de beurt, en natuurlijk aast Apple op een soortgelijke overeenkomst met China Mobile, met 350 miljoen gebruikers verreweg de grootste aanbieder in het land. Maar blijkens een interview met China Mobiles CEO Wang Jianzhou is die race nog lang niet gelopen.

related partner content for mobile comes here

Wang werd geinterviewd in de marge van het GSMA Mobile Asia Congress dat op het ogenblik Macau in zijn greep houdt. Er wordt al een tijdje met Apple gebakkeleid, zei Wang, maar ze zijn er voorlopig niet uit. Probleem is die inkomstendeling, ziet u. Daar hebben we geen trek in.

Het zal interessant zijn wie in deze touwtrekwedstrijd aan het langste eind gaat trekken. Apple is ongenaakbaar in zijn aantrekkingskracht voor het verreweg interessantste deel van de mobiele telefoongebruikerpopulatie en China Mobile is de mobiele telefonie-keizer van China.

Als ik me aan een voorspelling moet wagen, dan denk ik dat Apple het eerst met zijn ogen knippert. Wil er iemand een weddenschap aangaan?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in