Overslaan en naar de inhoud gaan

Cebuco houdt op te bestaan

De naam Cebuco verdwijnt na 78 jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven, staakt de collectieve promotionele activiteiten op de advertentiemarkt. Daarmee valt het doek voor Cebuco voorgoed. Die beslissing vloeit voort uit de gewijzigde strategieën van de individuele lidbedrijven.

related partner content for mobile comes here

NDP Nieuwsmedia meldt in een persbericht dat de leden tegenwoordig zelf fors investeren in marketingcampagnes voor hun nieuwsmerken. NDP Nieuwsmedia: &;Cebuco liep in de afgelopen jaren op deze ontwikkeling vooruit met de claim: "Elke reclameboodschap verdient de impact van het nieuws." Tot die tijd promootte Cebuco het mediumtype dagbladen - ongeacht het nieuwsmerk. Inmiddels promoten de individuele lidbedrijven juist hun nieuwsmerken - ongeacht het mediumtype.&;

De heroriëntatie gaat ten koste van 3 fte. Voor de betrokken medewerkers wordt gekeken naar mogelijkheden tot herplaatsing.

NDP Nieuwsmedia wil voor adverteerders, mediabureaus en de sales- en marketingafdelingen van de lidbedrijven een belangrijke partner blijven op het gebied van onderzoek en analyse. Het gaat de activiteiten op de advertentiemarkt dan ook concentreren op onderzoek. Olaf Croon (tot nu toe directeur van Cebuco) en Erik Grimm (research director) vormen het beoogde team om deze opdracht gestalte te geven. Dit zal gebeuren onder de vlag van NDP Nieuwsmedia.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in