Overslaan en naar de inhoud gaan

C1000 zwicht voor Wakker Dier

Supermarkt C1000 gaat zijn vleesaanbiedingen aanpassen naar aanleiding van de campagne van Wakker Dier.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgende week worden twee ‘kiloknaller’-aanbiedingen vervangen voor de actie: ‘twee broden voor één euro’, zo valt te lezen in een interne memo waar de Volkskrant de hand op wist te leggen. In de memo staat dat de supermarktketen heeft besloten vanaf volgende week geen acties met vlees in te vullen. Dit ‘in verband met de acties van Wakker Dier, waarin een sterke focus op ligt’. Het was op deze korte termijn alleen mogelijk om vlees te wisselen voor een andere versgroep: brood.

related partner content for mobile comes here

Stichting adviseerde de afgelopen maanden in reclamespotjes klanten van C1000 hun vlees bij de concurrenten Albert Heijn, Plus, Spar of Dirk van der Broek te kopen. C1000 is volgens Wakker Dier de aanstichter van de prijzenslag met vlees. Dit gaat ten koste van de leefomstandigheden van de dieren.

Volgens C1000-woordvoerster Rian van Beek betekent het schrappen van de aanbiedingen van volgende week niet een structurele wijziging in het vleesbeleid.

Bron: de Volkskrant (Heleen van Lier)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in