C1000 zwicht voor Wakker Dier


Volgende week worden twee ‘kiloknaller’-aanbiedingen vervangen voor de actie: ‘twee broden voor één euro’, zo valt te lezen in een interne memo waar de Volkskrant de hand op wist te leggen. In de memo staat dat de supermarktketen heeft besloten vanaf volgende week geen acties met vlees in te vullen. Dit ‘in verband met de acties van Wakker Dier, waarin een sterke focus op C1000 ligt’. Het was op deze korte termijn alleen mogelijk om vlees te wisselen voor een andere versgroep: brood.
Stichting Wakker Dier adviseerde de afgelopen maanden in reclamespotjes klanten van C1000 hun vlees bij de concurrenten Albert Heijn, Plus, Spar of Dirk van der Broek te kopen. C1000 is volgens Wakker Dier de aanstichter van de prijzenslag met vlees. Dit gaat ten koste van de leefomstandigheden van de dieren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens C1000-woordvoerster Rian van Beek betekent het schrappen van de aanbiedingen van volgende week niet een structurele wijziging in het vleesbeleid.
Bron: de Volkskrant (Heleen van Lier)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid