Overslaan en naar de inhoud gaan

Behoedzame shoppers kopen eerder

Voorzichtige online shoppers denken langer na over een aankoop, maar laten uiteindelijk een hogere conversie zien. Zo blijkt uit onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het onderzoek “Digital Window Shopping: The Long Journey to Buy” blijkt dat de gemiddelde tijd tussen een eerste bezoek en de uiteindelijke koop 33 uur en 54 minuten is. Dat is ongeveer hetzelfde als in 2007, toen McAfee ook het shopgedrag onderzocht: 34 uur en 16 minuten.
54 procent van de online shoppers wacht tussen 12 uur en twee dagen voordat men een aankoop doet. 12 procent wacht minder dan 12 uur, en 33 procent wacht langer dan twee dagen.
Volgens McAfee valt 64,6 procent in de categorie ‘behoedzame shopper’ (shoppers die meer dan een dag wachten om een aankoop te doen)
Echter, hoe langer een online shopper wacht, des te hoger de conversie, zo blijkt. De gemiddelde online shopper-conversieratio ligt op minder dan 11 procent. En die gaat naar beneden bij shoppers die minder dan 12 uur over een aankoop nadenken: 9 procent. Wanneer een shopper echter een dag tot twee dagen nadenkt over de aankoop, groeit het percentage naar precies 11 procent. Shoppers die meer dan 5 dagen wachten, laten een conversie zien van bijna 13 procent.

related partner content for mobile comes here

Waarom aarzelen shoppers? McAfee geeft de meest voorkomende redenen:

  • Merkherkenning. Winkels met een hoge merkherkenning zien een kortere aarzeling onder consumenten dan winkels van een minder bekend merk.
  • Ervaring. Meer ervaren shoppers zullen er minder lang over doen dan minder ervaren shoppers.
  • Concurrentie. Winkels met veel concurrenten zullen langer op een koopbeslissing moeten wachten omdat consumenten meer zullen vergelijken.
  • Prijs. Consumenten zullen meer aarzelen bij duurdere artikelen dan bij goedkope artikelen.
  • Nieuw. Consumenten zullen langer nadenken over producten die net op de markt zijn vooral als ze ook een hogere prijs hebben.

McAfee analyseerde het shopgedrag van meer dan 163 miljoen online bezoekers, en de 2,6 miljoen aankopen die ze deden, gedurende twee jaar.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in