Behoedzame shoppers kopen eerder
Uit het onderzoek “Digital Window Shopping: The Long Journey to Buy” blijkt dat de gemiddelde tijd tussen een eerste bezoek en de uiteindelijke koop 33 uur en 54 minuten is. Dat is ongeveer hetzelfde als in 2007, toen McAfee ook het shopgedrag onderzocht: 34 uur en 16 minuten.
54 procent van de online shoppers wacht tussen 12 uur en twee dagen voordat men een aankoop doet. 12 procent wacht minder dan 12 uur, en 33 procent wacht langer dan twee dagen.
Volgens McAfee valt 64,6 procent in de categorie ‘behoedzame shopper’ (shoppers die meer dan een dag wachten om een aankoop te doen)
Echter, hoe langer een online shopper wacht, des te hoger de conversie, zo blijkt. De gemiddelde online shopper-conversieratio ligt op minder dan 11 procent. En die gaat naar beneden bij shoppers die minder dan 12 uur over een aankoop nadenken: 9 procent. Wanneer een shopper echter een dag tot twee dagen nadenkt over de aankoop, groeit het percentage naar precies 11 procent. Shoppers die meer dan 5 dagen wachten, laten een conversie zien van bijna 13 procent.
Waarom aarzelen shoppers? McAfee geeft de meest voorkomende redenen:
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta- Merkherkenning. Winkels met een hoge merkherkenning zien een kortere aarzeling onder consumenten dan winkels van een minder bekend merk.
- Ervaring. Meer ervaren shoppers zullen er minder lang over doen dan minder ervaren shoppers.
- Concurrentie. Winkels met veel concurrenten zullen langer op een koopbeslissing moeten wachten omdat consumenten meer zullen vergelijken.
- Prijs. Consumenten zullen meer aarzelen bij duurdere artikelen dan bij goedkope artikelen.
- Nieuw. Consumenten zullen langer nadenken over producten die net op de markt zijn vooral als ze ook een hogere prijs hebben.
McAfee analyseerde het shopgedrag van meer dan 163 miljoen online bezoekers, en de 2,6 miljoen aankopen die ze deden, gedurende twee jaar.
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid