Overslaan en naar de inhoud gaan

BBC en IAB registreren samen brutobestedingen

BBC De Media en Reclame Bank registreerde in de eerste twee maanden van dit jaar 14 miljoen euro aan bruto online mediabestedingen. De BBC…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In eerste instantie leveren dertien van de grotere online marktpartijen de data voor de registratie aan, te weten MSN, Adlink, IP, Funda, IDG Communications, Ilse, Lycos, Veronica Digitaal, Wanadoo, Webads, We-gener Multimedia, Adformatie en Netdirect, die samen in totaal zo’n 200 websites beheren. Anne-Claire Stuivenberg van BBC: ”We gaan er vanuit dat in de loop der tijd de mediabestedingen van nog meer websites aan de registratie toegevoegd worden.” Beide organisaties proberen voor 2004 ook de zoekmachines en e-mailbedrijven over te halen om deel te nemen aan de registratie.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast voert BBC in opdracht van IAB Nederland ook een registratie van de netto mediabestedingen uit. In 2003 rapporteerden beide een netto-omzet van 39,7 miljoen euro. De nieuwste resultaten zullen eind mei worden gepubliceerd.
De registratie van de online mediabestedingen maakt volgens de BBC vergelijking met andere mediumtypen mogelijk, vergroot de exposure van exploitanten en biedt inzicht in de complete mediamix en het mediabudget van adverteerders.
De methodiek van de registratie van de bruto mediabestedingen op internet is tot stand gekomen door samenwerking tussen IAB, PMA (Platform van Media-Adviesbureaus), BVA bond van adverteerders en BBC.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in