Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever communiceert het beste

Volgens beleggingsanalisten is de communicatie van Unilever het beste van de Nederlandse beursfondsen. Dit blijkt uit onderzoek van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever wordt genoemd door ruim negen procent van 887 analisten bij 61 effectenhuizen die Europese ondernemingen volgen.
In het 'investor relations'-onderzoek zijn in totaal 73 Nederlandse beursfondsen door de 'sell side'-analisten genoemd. Het Financieele Dagblad noemt de scores “bescheiden”?. Wolters Kluwer kreeg 2,1 procent van de stemmen, waardoor het bedrijf hekkensluiter is. VNU is veertiende, Akzo dertiende en TPG is twaalfde. Heineken staat met 3,2 procent op de elfde plaats.
Unilever krijgt een hogere waardering dan andere Nederlandse bedrijven. KPN, Philips en Koninklijke Olie, blijven tussen de 6,5 en 7 procent steken.

related partner content for mobile comes here

Groeiende behoefte
De onderzoekers vroegen de analisten om vier beursgenoteerde Europese bedrijven voor te dragen op grond van diverse criteria. De vier belangrijkste criteria:
1. Analisten hechten belang aan de top van het bedrijf ;
2. Transparantie en kwaliteit van de financiële verslaglegging;
3. Bereidheid te reageren op vragen, waarbij zowel de hoeveelheid gegeven informatie als de diepgang daarvan wordt gewaardeerd;
4. De relatie met het investor relations-team van de onderneming.
Het is niet de eerste keer dat Unilever wint. In 2002 won het zeep- en voedingsconcern de hoogste waardering voor zijn investor relations in het Nederlandse onderzoek van Rematch, dat de meningen onder analisten, vermogensbeheerders, particuliere beleggers en financieel journalisten peilt.
Beursgenoteerde ondernemingen vinden hun relaties met de financiële markten steeds belangrijker, de verantwoordelijkheid voor de communicatie ligt hierdoor ook steeds vaker bij de bestuursvoorzitter en bij de cfo. Een ander gevolg van de groeiende behoefte aan informatie en transparantie zijn de dikker wordende jaarverslagen, betere websites en uitgebreidere presentaties.
(bron: Het Financieele Dagblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in