Overslaan en naar de inhoud gaan

Amstel viert feest, Heineken zoekt CRM op

Vanmiddag vierde Amstel zijn 140e verjaardag in de Amsterdamse Westergasfabriek. Ter ere van dit jubileum komt het biermerk met speciale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanmiddag vierde zijn 140e verjaardag in de Amsterdamse Westergasfabriek. Ter ere van dit jubileum komt het biermerk met speciale flessen op de markt en start het een jubileumcampagne. Maar er is meer nieuws.

related partner content for mobile comes here

De Gashouder was deze namiddag gevuld met Amstel-relaties, werknemers, horecabazen en veel pers. Het publiek werd vermaakt met -uiteraard- veel bier, en spreekstalmeester Xander de Buisonje verwelkomde gasten als Philip de Ridder (directeur Heineken Nederland), oud-voetballer Pierre van Hooijdonk (spokesman voor Teamlink en het amateurvoetbal) en oud-wielrenner Michael Boogerd (winnaar Amstel Goldrace). Samen met artiesten Karin Bloemen en VanVelzen kregen ze de speciale jubileumflessen uitgereikt. En een mooi boek over de geschiedenis van Amstel.

De flessen zijn van 20 tot en met 27 september in de meeste supermarkten te koop, voor 1,59 euro.

Daarnaast pakt Amstel uit met een speciale campagne, waaronder een televisiecommercial, speciale jubileum-glazen met historische Amstel-logo’s en verschillende acties in supermarkten.
En kunnen consumenten hun favoriete Amstel-logo kiezen op Hyves. De winnaar wint een rol in de nieuwe Amstel-commercial.

Nog meer nieuws: VanVelzen meldde dat Amstel na de grote Ahoy-concerten weer de regio ingaat met kleinere optredens in tenten, onder de naam Helden van Amstel.

De Buisonje hield zich keurig aan de tijd, zodat er na de verplichte nummers nog tijd was voor een borrel. Ik had een kort gesprek met nieuwe Heineken-marketingdirecteur Hans Bohm, opvolger van Herwin van den Berg, die een klein tipje van de sluier oplichtte wat betreft de nieuwe marketingplannen van Heineken.

Bohm is nog niet in het nieuws geweest, maar heeft zeker niet stil gezeten. Zo komt het merk Brand in oktober met een nieuw product (wat dat is houdt hij nog even voor zich), maar heeft hij ook opnieuw gekeken naar de online strategie van Heineken. Zo wordt het online spaarprogramma fors uitgebreid (hiervoor werd een CRM-specialist aangenomen), en is Heineken gestopt met de online focus op muziek.

Zijn voorganger liet onder andere de na, waarbij Heineken-fans onder andere een muziek- en sportagenda konden raadplegen, tickets konden kopen en e-tjes konden sparen voor onder andere toegangskaartjes.

Muziek blijkt echter een te smal domein voor het merk Heineken, aldus Bohm: ‘We behouden al het goede, en zullen het e-tjes spaarprogramma dus verder uitbouwen. Maar lang niet alle fans worden nu bediend met het huidige aanbod.'

Heineken.nl is inderdaad niet meer de muziek- en sportportal van een jaar geleden. Bohm: 'Die fans kunnen we immers prima bedienen via onze eigen events, samenwerkingsverbanden en sponsorships. Het spaarprogramma wordt daarnaast meer sociaal. We gaan veel, heel veel meer doen aan CRM. Heineken.nl was wat dat betreft een uitstekende leerschool.’

Bohm: ‘We moeten terug naar het product en de Heineken-drinker weer centraal stellen. Heineken zet zich altijd goed neer met grote dingen, met in het oog springende commercials en sponsoring van grote evenementen, maar de afstand naar de consument was te groot geworden. Dat moet veranderd.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in