Overslaan en naar de inhoud gaan

Alfred Levi haalt uit naar sponsoringbranche

"Zeg, stelletje blije eikels, jullie denken dat het zo goed gaat in de sponsoringbranche, maar het kan allemaal veel beter hoor." Dat was…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"Zeg, stelletje blije eikels, jullie denken dat het zo goed gaat in de sponsoringbranche, maar het kan allemaal veel beter hoor." Dat was gechargeerd gezegd de boodschap die vandaag had voor sponsoringminded Nederland.

related partner content for mobile comes here

Levi hield zijn (positief) kritische verhaal tijdens het Sponsorhuiscongres Een gebrek aan professionaliteit, vriendjespolitiek bij directeuren, het gemis van effectmeting en nog veel meer (alom bekende?) problemen in de sponsoringbranche werden begeisterd blootgelegd. En hoewel Levi de slechte voorbeelden zelden bij naam noemde - de Eredivisie CV daargelaten, die moesten het nogal ontgelden - gebeurde precies wat Levi beoogde; het zorgde de rest van de dag voor discussie en flink wat lange sponsortenen.

Voordat Levi aan het woord kwam, hield Floris van Dam van een rooskleurig verhaal over de branche. "We gaan allemaal meer geld besteden aan sponsoring en we zijn goed bezig." En vanavond worden de uitgereikt dus ook dan worden er weer genoeg veren in elkaars sponsorkonten gestoken. Het verfrissende verhaal van Levi was daarom een welkome afwisseling. SponsorRing-voorzitter en Raboman Vincent Pijpers betitelde de toedracht van Levi als een karikatuur. Alfred Levi werd spontaan benoemd tot de 'Toon van Driel van sponsorland.'

Een verslag van het overigens prima congres vinden we binnenkort vast in . Ik ben benieuwd hoe daarin de kritiek van Levi opgepakt wordt. De line-up van sprekers, de discussies tijdens de ronde tafelgesprekken en de indrukwekkende deelnemerslijst gaven aan dat sponsoring hoog op de communicatie-agenda staat.

Alfred Levi heeft de branche wel heel erg openlijk uitgedaagd om op een nog professionelere en effectbewustere manier te werk te gaan. Meer goede cases kunnen niet uitblijven. Al is het maar om Levi's ongelijk te bewijzen...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in