Talpa op de Rabo mobiel


Rabobank gaat mobiele telefonie verkopen. Ze doet dat met amusement van Talpa TV. "Talpa loopt al lang mee in dit traject van ons. We maken binnenkort bekend wat we van Talpa zullen aanbieden, maar in elk geval sport, dus ook voetbalbeelden, en videonieuws", aldus de woordvoerder van Rabo.
Eigenlijk werd negen jaar geleden al verwacht dat de banken hun chips(kaarten) met die van de mobiele telefoons zouden combineren om betaaldiensten mobiel aan te bieden. Dat was, dachten wij journalisten toen, de reden voor de banken om mee te doen in consortia voor mobiele licenties. Eerst won ING samen met Vodafone, later namen Rabo en ABN deel in het consortium van wat Dutchtone zou worden en weer later Orange.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNu weer Orange die de netwerkdiensten levert. Rabobank gaat simkaarten verkopen. Voor bellen wordt 10 eurocent per minuut in rekening gebracht. Wel dient er minimaal voor 10 euro per maand besteed te worden. Elke klant ontvangt standaard gratis 1 MB mobiel internet per maand, maar kan ook kiezen voor onbeperkt mobiel internet voor 10 euro per maand.
De bank gaat er ook toestellen bij leveren, een 'makkelijk bedienbare telefoon, een modieus model of een innovatieve 'smartphone'. Rabo Mobiel verzorgt kosteloos de overstap en het nummerbehoud.
De bank zegt dat ze 'desgewenst speciale bancaire producten en diensten beschikbaar' stelt zoals sms-berichtjes wanneer het salaris op de rekening staat, de hypotheek is afgeschreven of wanneer het saldo boven of onder een vooraf ingestelde limiet komt. Klanten hebben ook altijd en overal inzicht in saldi van betaal-, spaar- en beleggingsrekeningen en de laatste mutaties.
Ja, is dat nu alles? Dat kan toch al lang zonder abonnement en krijgen klanten toch ook? Wat erbij komt is betalen met je mobieltje, iets dat KPN al beproefde en waarvan we ons afvroegen waarom dat zo lang op zich laat wachten.
Maar uit marketingoogpunt is je merk mobiel uitbreiden geen verkeerde zet, evenmin als op de kar van Talpa te springen, toch een mediapartij met blijvende potentie. Want er moet meer bijkomen willen klanten reden zien om over te stappen op een Rabomobieltje. Of niet?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid