Overslaan en naar de inhoud gaan

Talpa op de Rabo mobiel

Rabobank gaat mobiele telefonie verkopen. Ze doet dat met amusement van Talpa TV. "Talpa loopt al lang mee in dit traject van ons. We maken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

gaat mobiele telefonie verkopen. Ze doet dat met amusement van . "Talpa loopt al lang mee in dit traject van ons. We maken binnenkort bekend wat we van Talpa zullen aanbieden, maar in elk geval sport, dus ook voetbalbeelden, en videonieuws", aldus de woordvoerder van Rabo.

related partner content for mobile comes here

Eigenlijk werd negen jaar geleden al verwacht dat de banken hun chips(kaarten) met die van de mobiele telefoons zouden combineren om betaaldiensten mobiel aan te bieden. Dat was, dachten wij journalisten toen, de reden voor de banken om mee te doen in consortia voor mobiele licenties. Eerst won ING samen met Vodafone, later namen Rabo en ABN deel in het consortium van wat Dutchtone zou worden en weer later Orange.

Nu weer die de netwerkdiensten levert. Rabobank gaat simkaarten verkopen. Voor bellen wordt 10 eurocent per minuut in rekening gebracht. Wel dient er minimaal voor 10 euro per maand besteed te worden. Elke klant ontvangt standaard gratis 1 MB mobiel internet per maand, maar kan ook kiezen voor onbeperkt mobiel internet voor 10 euro per maand.

De bank gaat er ook toestellen bij leveren, een 'makkelijk bedienbare telefoon, een modieus model of een innovatieve 'smartphone'. Rabo Mobiel verzorgt kosteloos de overstap en het nummerbehoud.

De bank zegt dat ze 'desgewenst speciale bancaire producten en diensten beschikbaar' stelt zoals sms-berichtjes wanneer het salaris op de rekening staat, de hypotheek is afgeschreven of wanneer het saldo boven of onder een vooraf ingestelde limiet komt. Klanten hebben ook altijd en overal inzicht in saldi van betaal-, spaar- en beleggingsrekeningen en de laatste mutaties.

Ja, is dat nu alles? Dat kan toch al lang zonder abonnement en krijgen klanten toch ook? Wat erbij komt is betalen met je mobieltje, iets dat en waarvan we ons afvroegen waarom dat zo lang op zich laat wachten.

Maar uit marketingoogpunt is je merk mobiel uitbreiden geen verkeerde zet, evenmin als op de kar van Talpa te springen, toch een mediapartij met blijvende potentie. Want er moet meer bijkomen willen klanten reden zien om over te stappen op een Rabomobieltje. Of niet?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in