Overslaan en naar de inhoud gaan

AKO wordt winkel van het moment

AKO heeft de formule aangescherpt en wil zich profileren als de winkel van het moment, met de nieuwe pay-off ‘Voor nu’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De retailer deed een pilot met nieuw geopende winkels. Dat was volgens moederconcern Audax een succes en daarom hebben nu alle honderd vestigingen een metamorfose ondergaan. Met de nieuwe huisstijl en signing moeten de winkels ‘de grootst mogelijke actualiteit en urgentie uitstralen’.

related partner content for mobile comes here

AKO richt zich dan ook op de hightrafficshopper: het type consument dat heel even rust zoekt in een haastige wereld.

In alle communicatie wordt gerefereerd aan behoeftes van het moment. Met uitingen als ‘Omdat je nu even wilt ontspannen’, ‘Omdat je nu een cadeautje wilt’ en ‘Omdat je nu zin hebt om te lezen’.

Ook de nieuwe huisstijlkleur kraft moet dat gevoel van urgentie en actualiteit onderstrepen, evenals de pay-off ‘Voor nu’. 

‘In een AKO-winkel is het zaak dat iemand zo snel mogelijk bij het juiste product belandt, ongeacht of iemand een specifiek product in gedachten had. Om dit te bereiken werken we met een nieuwe formule die duidelijk richting geeft’, licht AKO-directeur Sjaak Mark toe.

Om de vernieuwing onder de aandacht te brengen biedt de formule de Nu Of Nooit Weken, waarbij er kortingen zijn op cadeauartikelen, wenskaarten en zoetwaren. Verder is er een tijdschriftenactie met gratis een tweede blad naar keuze. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in