Overslaan en naar de inhoud gaan

ADCN keert terug met 'Kijkdagen'

Komend weekend zijn de genomineerde cases te bekijken bij Club ADCN.
adcn
ADCN wil 'het gesprek' tussen reclamemakers nieuw leven inblazen.
adcn
ADCN wil 'het gesprek' tussen reclamemakers nieuw leven inblazen.

ADCN kondigt de terugkeer van de zogeheten Kijkdagen aan. Tijdens deze dagen krijgen leden en agency partners de kans om de genomineerde cases voor de ADCN Awards te bekijken en tevens hun stem uit te brengen voor de 'Members Award'.

De genomineerden worden op aanstaande vrijdag 14 maart om 14:00 uur bekendgemaakt bij Club ADCN. Ook kunnen geïnteresseerden op zaterdag 15 en zondag 16 maart bij Club ADCN terecht om de genomineerde cases te bekijken.

related partner content for mobile comes here

De ADCN Kijkdagen zijn in de jaren '70 van de vorige eeuw geïntroduceerd en werden tot 2012 als zodanig jaarlijks georganiseerd. ADCN bracht vorig jaar ook al het bekende Jaarboek na jaren van afwezigheid terug.

Vernieuwde aanpak

Uit bijna 600 inzendingen heeft de ADCN-jury dit jaar de genomineerden geselecteerd. In tegenstelling tot voorgaande jaren worden de resultaten al vóór de live-jurydagen gedeeld. De vernieuwde aanpak biedt zowel de genomineerden als andere geïnteresseerden meer tijd om het geselecteerde werk te bekijken en met elkaar te bespreken. Eind maart komt de jury fysiek bijeen om uit deze finalisten de winnaars van een gouden, zilveren of bronzen Lamp te bepalen.

De ADCN Kijkdagen zijn het best te omschrijven als een expositie waarin het beste creatieve werk van de ADCN Awards wordt tentoongesteld. Het betreft geen nieuw fenomeen; ooit waren de Kijkdagen een vaste waarde in de Nederlandse reclameindustrie, maar door de opkomst van digitalisering -aldus het huidige bestuur- raakten ze uit het licht. Met de herintroductie van de Kijkdagen hoopt ADCN het fysieke samenzijn en het inhoudelijke gesprek tussen reclamemakers weer nieuw leven in te blazen.

Het beste werk

'Het is een prestatie om finalist van de ADCN Awards te zijn. Het geeft aan dat je werk behoort tot de 20% van het beste creatieve werk van het jaar. Met de Kijkdagen willen we die creaties weer de aandacht geven die ze verdienen. Zo geven we de industrie de kans om samen te komen en het te hebben over waar het om draait: toonaangevende campagnes maken', aldus Jouke Vuurmans, voorzitter ADCN.

Club ADCN is gevestigd in de Van Slingelandtstraat 22. ADCN-leden kunnen hun stem uitbrengen op het genomineerde werk. De campagne met de meeste stemmen wint de Members Award. De uitreiking van de ADCN Awards vindt plaats op donderdag 17 april in Theater Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in