Actieprijs brengt geen loyaliteit
Stuntprijzen voor artikelen maken een consument niet trouw aan een winkel, maar stimuleren uitsluitend zijn promotiegeneigd gedrag. Dat…
Luijten onderzocht gedragseffecten van consumenten als gevolg van het veelvuldig blootgesteld worden aan promoties. Hij volgde hiervoor rond de 4000 mensen gedurende een jaar. De verkooptoename van gepromote artikelen en het toenemend switchgedrag van consumenten door alle aanbiedingen leiden tot meer onzekerheid en hogere kosten bij fabrikanten en retailorganisaties. Luijten concludeert dat in het in hun belang is om promotionele strategieën te herzien. Aanbieders moeten innovaties ontwikkelen om op die manier waarde en onderscheid te kunnen toevoegen aan merken.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Ton Luiten studeerde Econometrie aan de Universiteit van Tilburg. Hij is als methodoloog in dienst bij GfK Panel Services Benelux.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid