Overslaan en naar de inhoud gaan

Actieprijs brengt geen loyaliteit

Stuntprijzen voor artikelen maken een consument niet trouw aan een winkel, maar stimuleren uitsluitend zijn promotiegeneigd gedrag. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Luijten onderzocht gedragseffecten van consumenten als gevolg van het veelvuldig blootgesteld worden aan promoties. Hij volgde hiervoor rond de 4000 mensen gedurende een jaar. De verkooptoename van gepromote artikelen en het toenemend switchgedrag van consumenten door alle aanbiedingen leiden tot meer onzekerheid en hogere kosten bij fabrikanten en retailorganisaties. Luijten concludeert dat in het in hun belang is om promotionele strategieën te herzien. Aanbieders moeten innovaties ontwikkelen om op die manier waarde en onderscheid te kunnen toevoegen aan merken.

related partner content for mobile comes here

Ton Luiten studeerde Econometrie aan de Universiteit van Tilburg. Hij is als methodoloog in dienst bij GfK Panel Services Benelux.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in