Achmea als discussieleider


TV-commercials en een speciale website www.waarzijnwemeebezig.nl moeten de boodschap overbrengen dat Achmea discussieleider van maatschappelijke vraagstukken is geworden.
Wat mij betreft een goede move, maar maar te vroeg, voor dit merk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSterke merken hebben een sociaal maatschappelijke ambitie. Ze kiezen ervoor ergens voor te staan. Daarom is het heel goed dat Achmea deze kant op gaat. De stelling die Achmea inneemt met haar nieuwe campagne is relevant voor veel (vooral hoger opgeleide) mensen. Ook is het redelijk onderscheidend.
Maar toch betwijfel ik of de campagne succes zal hebben. Dat komt omdat Achmea niet al bekend staat om bepaalde merkwaarden die deze maatschappelijke profilering een authentieke basis geven.
Waarom is bijvoorbeeld de Burendag van Douwe Egberts zo'n succes? Het merk DE heeft de permissie van de Nederlander om zich te mogen inmengen in de 'goede buur / verre vriend'-discussies die zich in het publieke debat afspeelt.
Achmea als ongeladen merk daarentegen, heeft nog helemaal niet de status van discussieleider. Daarom is deze campagne nog een brug te ver voor ze.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid