Overslaan en naar de inhoud gaan

Achmea als discussieleider

Achmea gaat zich druk maken over maatschappelijke issues. De vergrijzing, de balans tussen werk en privé, en de arbeidsparticipatie van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TV-commercials en een speciale website moeten de boodschap overbrengen dat Achmea discussieleider van maatschappelijke vraagstukken is geworden.

related partner content for mobile comes here

Wat mij betreft een goede move, maar maar te vroeg, voor dit merk.

Sterke merken hebben een sociaal maatschappelijke ambitie. Ze kiezen ervoor ergens voor te staan. Daarom is het heel goed dat Achmea deze kant op gaat. De stelling die Achmea inneemt met haar nieuwe campagne is relevant voor veel (vooral hoger opgeleide) mensen. Ook is het redelijk onderscheidend.

Maar toch betwijfel ik of de campagne succes zal hebben. Dat komt omdat Achmea niet al bekend staat om bepaalde merkwaarden die deze maatschappelijke profilering een authentieke basis geven.

Waarom is bijvoorbeeld de Burendag van Douwe Egberts zo'n succes? Het merk DE heeft de permissie van de Nederlander om zich te mogen inmengen in de 'goede buur / verre vriend'-discussies die zich in het publieke debat afspeelt.

Achmea als ongeladen merk daarentegen, heeft nog helemaal niet de status van discussieleider. Daarom is deze campagne nog een brug te ver voor ze.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in