Overslaan en naar de inhoud gaan

VBAT pakt huisstijl Bijenkorf aan

Lichtgrijze zeshoekjes op plastic tas verleden tijd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Warenhuis de Bijenkorf introduceert een nieuwe huisstijl, daarmee verdwijnt na bijna vijftig jaar de witte plastic tas, herkenbaar door de lichtgrijze zeshoekjes uit het straatbeeld. Dat meldt Fashion United.
Met de nieuwe huisstijl, die werd ontwikkeld door designbureau VBAT, wil de Bijenkor haar ambitie naar de toekomst waarmaken. Dat zegt Robert Bohemen ,directeur Marketing van de Bijenkorf in een reactie aan Fashion United: ‘In ons merk moeten wij inspiratie en klantgerichtheid uitstralen en tegelijk onze rijke traditie behouden. Nu gaan we meer accent leggen op onze ambitie voor premiumship en stijl.’
Zowel verpakkingen, de draagtas, de klantenkaart, het logo en het magazine krijgt een nieuwe vormgeving. Het belangrijkste verschil met de bestaande vormgeving is dat het blauw uit de winkels en van de klantenkaart verdwijnt. De kleuren worden honinggeel, nightblue (een soort chique zwart), wit en zilver.
Het logo van de Bijenkorf is begin jaren 60 ontworpen door Josef Müller Brockman. Later is hieraan het hexagoon toegevoegd en het huidige merkbeeld ontstaan. Aan de stijl van de Maffe Marathon (groen) en de Drie Dwaze Dagen (knalgeel) wordt niets veranderd.

related partner content for mobile comes here

Bron: Fashion United

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in