Truvo wint DDMA Data Quality Award


Dit maakte de vakjury bekend tijdens de uitreiking in het muziekgebouw aan het IJ in Amsterdam. De jury koos voor Truvo omdat 'Truvo datakwaliteit belegt in bedrijfsprocessen op basis van een doordachte kostenstrategie, die leidt tot zichtbare resultaten in termen van opbrengst en klanttevredenheid'.
Philips ontving van de jury een extra tweede prijs vanwege de bijzondere potentie van de case. Het concern lanceerde recent haar datakwaliteitproject waarbij klantgegevens universeel beschikbaar worden gemaakt 'tot in de haarvaten van de organisatie'. Dat wil zeggen een centrale database voor Philips Consumer Lifestyle, Lighting en Healthcare toegankelijk voor 269 landen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPensioenverzekeraar PGGM kreeg de publieksprijs. Onder het motto 'weet wat je waard bent' verspreidde PGGM het belang van datakwaliteit als een waar evangelie binnen de organisatie, waarvan datakwaliteit nu als 'het kloppend hart' wordt gezien. PGGM oogstte vooral veel bewondering voor de manier waarop de organisatie medewerkers centraal stelt binnen het project.
Genomineerden VWE en Greenpeace werden door de juryleden eveneens geprezen om de hoge kwaliteit van hun inzendingen. Zij namen geen award mee naar huis, maar ontvingen uit handen van de jury een rapport met een swot-analyse van hun dataquality-case.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid