Overslaan en naar de inhoud gaan

Truvo wint DDMA Data Quality Award

Truvo, de Belgische equivalent van de Gouden Gids, wint de Data Quality Award 2009 van branchevereniging DDMA.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit maakte de vakjury bekend tijdens de uitreiking in het muziekgebouw aan het IJ in Amsterdam. De jury koos voor Truvo omdat 'Truvo datakwaliteit belegt in bedrijfsprocessen op basis van een doordachte kostenstrategie, die leidt tot zichtbare resultaten in termen van opbrengst en klanttevredenheid'.

related partner content for mobile comes here

Philips ontving van de jury een extra tweede prijs vanwege de bijzondere potentie van de case. Het concern lanceerde recent haar datakwaliteitproject waarbij klantgegevens universeel beschikbaar worden gemaakt 'tot in de haarvaten van de organisatie'. Dat wil zeggen een centrale database voor Philips Consumer Lifestyle, Lighting en Healthcare toegankelijk voor 269 landen.

Pensioenverzekeraar PGGM kreeg de publieksprijs. Onder het motto 'weet wat je waard bent' verspreidde PGGM het belang van datakwaliteit als een waar evangelie binnen de organisatie, waarvan datakwaliteit nu als 'het kloppend hart' wordt gezien. PGGM oogstte vooral veel bewondering voor de manier waarop de organisatie medewerkers centraal stelt binnen het project.

Genomineerden VWE en Greenpeace werden door de juryleden eveneens geprezen om de hoge kwaliteit van hun inzendingen. Zij namen geen award mee naar huis, maar ontvingen uit handen van de jury een rapport met een swot-analyse van hun dataquality-case.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in