Overslaan en naar de inhoud gaan

Sire lanceert nieuwe campagne

Woensdag 13 november is SIRE (Stichting Ideële Reclame) gestart met haar nieuwe campagne ‘Kinderen hebben het druk….’. Met deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne loopt tot en met februari 2003 en is ontwikkeld door reclamebureau Ubachs Wisbrun. Via radio, televisie, tijdschriften, dagbladen en internet worden gezinnen in de basisschoolleeftijd (7 tot en met 12 jaar) bereikt. Huijskens & Istha corporate & financial communications verzorgt de public relations voor deze campagne.

related partner content for mobile comes here

Al enkele jaren besteden de media aandacht aan de zogenaamde ‘achterbankgeneratie’. Dit zijn kinderen van 7 tot en met 12 jaar die vrijwel altijd met de auto vervoerd worden van en naar school, sport, vriendjes of vriendinnetjes. Zij hebben het steeds drukker met allerlei buitenschoolse activiteiten: niet één sport, maar minimaal twee, niet alleen gitaarles, maar ook ‘streetdance’ en scouting. Kinderen plannen zelfs onderling steeds meer. Om aandacht te vragen voor deze ontwikkeling heeft SIRE de campagne ‘Kinderen hebben het druk….’ laten ontwikkelen. Op deze manier wil SIRE ouders een spiegel voorhouden en hen aanspreken op hun eigen levensstijl. Kinderen imiteren dit gedrag waardoor zij van jongs af aan ‘vrije tijd’ inplannen met afspraken en steeds minder onbevangen en spontaan door het leven gaan.

Michel van Honk, bestuursvoorzitter SIRE: ‘Wij signaleren in onze eigen omgeving dat niet alleen volwassenen gehaast door het leven gaan en zich laten leiden door hun agenda, maar dat kinderen dit voorbeeld volgen. Met deze campagne hopen wij een duidelijk signaal af te geven aan de maatschappij om deze ontwikkeling een halt toe te roepen. Als ouders zichzelf de vraag stellen of ze niet doorschieten in de “zorg”? voor hun kinderen heeft onze campagne haar doel bereikt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in