Overslaan en naar de inhoud gaan

Reaal lanceert peer-to-peer verzekeringsapp

POT maakt gebruik van de kracht van sociale netwerken door deelnemers samen risico op schade aan hun spullen te laten delen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Beeld uit de introductiecampagne van POT.

related partner content for mobile comes here

Met de app kunnen deelnemers een pot aanmaken voor het verzekeren een product. De beheerder van de pot bepaalt de periodieke inleg, de looptijd en nodigt deelnemers uit via de contactenlijst in zijn telefoon of op Facebook.

Bij schade kan via de app een claim worden ingediend, die door alle deelnemers wordt beoordeeld. De meerderheid bepaalt of een claim wordt uitbetaald of niet. Geld dat aan het einde van het jaar overblijft, wordt uitgekeerd aan naar de deelnemers. Om financiële transacties mogelijk te maken werkt samen met bunq, evenals Reaal onderdeel van Vivat. 

Volgens Madelon Simons, Hoofd Digitale Innovatie bij VIVAT, biedt de app een sociaal alternatief voor verzekeren. Het idee ontstond uit klantenpanels. &;Hieruit bleek dat het starten van een pot met vrienden gewaardeerd werd, maar dat er behoefte was om de rekening door een externe partij te beheren in plaats van een eigen rekening. Toen zijn we bij bunq terecht gekomen.”

Simons benadrukt dat POT nog in de kinderschoenen staat. &;We gaan leren van het gebruik en ontwikkelen POT verder samen met de deelnemers.&;

De introductie van POT gaat gepaard met onderstaande campagne, gemaakt door RLVNT.

Bureau: RLVNT
Strategie: Leila de Zwart, Jurgen Retra
Creatie: Mark Veldhuijzen van Zanten, Imre Engbers
Account: Alies Schrage
Productie: Endemol shine 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in