Overslaan en naar de inhoud gaan

PCM wil 16 miljoen voor Parool

PCM Uitgevers eist zestien miljoen euro voor Het Parool, zo blijkt uit een intern rapport.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eigenlijk is de krant voor de dagblad- en boekenuitgever het dubbele waard, maar in overleg met de raad van commissarissen is besloten niet het volle pond te eisen, meldt de Volkskrant. PCM wil stoppen met Het Parool, maar is bereid mee te werken aan een verzelfstandiging onder strikte voorwaarden. Die voorwaarden blijken volgens de krant ‘vlijmscherp’. Een vuistregel bij het overnemen van bedrijven is dat daarvoor rond tien maal de jaarwinst moet worden betaald. Het Parool maakt al jarenlang verlies, dus in dat opzicht is de krant niets waard. Maar PCM redeneert anders. Als Het Parool wordt opgeheven, verwacht het concern maximaal 70 procent van de abonnees aan een andere PCM-krant te helpen, vooral aan de Volkskrant. In het beste geval zou dit uitmelken van het abonneebestand van Het Parool zelfs meer dan vijftig miljoen euro kunnen opleveren. Vertrekkend bestuursvoorzitter Cees Smaling wil geen bedragen noemen, maar erkent dat dit de manier wordt waarop zal worden gerekend. Hij vindt niet dat het PCM's taak is te proberen Het Parool een goede start te geven.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in