Cannes-baas van maffiapraktijken beschuldigd
De Fransman Hatchuel wil de Duitse juryleden in de ban doen omdat vijftien Duitse bureaus, zo meldt Adweek.com, besloten hebben om bij hun standpunt te blijven en net als dit jaar niet in te zenden naar het Eurobest-prijzenfestijn. Dit wordt ook door Hatchuel c.s. georganiseerd, als zusje van het Cannes-festival.
Hatchuel, wiens familiebedrijf de twee competities runt, wordt door Carsten Heintzsch, executive creative director van Saatchi & Saatchi in Frankfurt ‒ en woordvoerder van de vijftien in The Creative Index vertegenwoordigde bureaus ‒ van maffia-achtige praktijken beschuldigd. Heintzsch reageerde volgens Adweek op Hatchuels beslissing, ook met de volgende opmerking: ‘Het spijt ons te moeten constateren dat de beslissing een bewijs vormt richting alle critici die beweren dat jouw creatieve prijzenfestivals en de selectie van je juryleden misbruikt worden voor commerciële doeleinden ten behoeve van je familiebelangen.’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaThe Creative Index is in Duitsland door vijftien toonaangevende bureaus opgericht om gezamenlijk kosten te besparen door de beslissing om als groep niet meer naar elk reclamefestival in te sturen. Dat zou de concurrentie bij de ‘geaccepteerde’ festivals, waarnaar wél wordt ingezonden, ten goede komen.
Heintzsch noemt het in de ban doen van een land, wat betreft de juryleden, onaanvaardbaar en iets wat ook andere landen zou kunnen overkomen. ‘Dit is ouderwets en een beetje maffia, denk ik’, zo heeft hij volgens Adweek.com opgezegd.
Heintzsch voegde daaraan toe dat, als de juryleden uit Duitsland niet meer welkom zijn, de Duitse inzendingen dat misschien ook niet meer zouden moeten zijn. Met andere woorden, hij sluit een inzendingenboycot niet uit als het conflict verder escaleert.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid