Overslaan en naar de inhoud gaan

Overname Perfect Fools door Hasan & Partners

Het Finse Hasan & Partners neemt 51 procent in digitaal reclamebureau Perfect Fools (Amsterdam en Stockholm).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het doel van de overname is om een geïntegreerd creatief ‘powerhouse’ neer te zetten in Helsinki, waar is gevestigd, en Stockholm en Amsterdam. De partijen werken al sinds 2008 met elkaar samen.

related partner content for mobile comes here

Ami Hasan, oprichter en directeur van Hasan & Partners, zegt dat integratie in marketingcommunicatie van nieuwe (digitale) middelen een gigantische kans biedt voor zowel klanten als het bureau. ‘Klanten willen niet langer naar het ene bureau voor offline – en naar het andere bureau voor online behoeften. Het is allemaal één en hetzelfde: hún marketing. En vandaag de dag heeft die marketing altijd een digitale invalshoek.’ Eka Ruola, CEO van Hasan & Partners, zegt dat expansie in het buitenland een belangrijke reden is voor de overname.

Hasan & Partners bedient Finse, Zweedse en internationale klanten. De ">klantenbase van Perfect Fools heeft een focus op Zweden en Nederland, maar het bureau kijkt ook over de grenzen en heeft met name uitgebreide ervaring op de Russische markt. Hasan: ‘We zullen snel Hasan & Partners Stockholm en Perfect Fools Helsinki openen om alle markten optimaal te bedienen.’ Er wordt al gezocht naar bemanning en directie voor de nieuwe kantoren.

Het commentaar van Patrick Gardner, CEO van Perfect Fools, is dat de overname Perfect Fools in de gelegenheid stelt om beter geïntegreerd werk te leveren. ‘This is a match made in heaven.’

De bureaus werkten eerder samen aan onder meer prijswinnend werk als Kauko Café experience voor World Design Capital Helsinki en Emotion Cube voor Helsingin Sanomat:


Kauko Café experience voor World Design Capital Helsinki

 


Emotion Cube voor Helsingin Sanomat

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in