Overslaan en naar de inhoud gaan

Mike Duin stopt als communicatiedirecteur van techreus Roku

De Nederlander was jarenlang verantwoordelijk voor de communicatiestrategie van Roku in alle landen behalve de Verenigde Staten.
Mike Duin Roku
Mike Duin
© Afbeelding: Mike Duin / LinkedIn
Mike Duin Roku
Mike Duin
© Afbeelding: Mike Duin / LinkedIn

Mike Duin vertrekt na negen jaar bij Roku, een Amerikaans techbedrijf dat mediaspelers verkoopt om tv's slim te maken en ook smart-tv-software met advertenties aanbiedt aan tv-merken. De Nederlander vervulde de afgelopen jaren de rol van communicatiedirecteur voor alle landen waar Roku actief is, behalve de Verenigde Staten. 

related partner content for mobile comes here

Vertrek

Duin meldt zijn vertrek op LinkedIn, blikt positief terug op zijn tijd bij het bedrijf en noemt geen reden voor zijn afscheid van Roku. De streamingreus maakte vorige maand bekend meer dan driehonderd medewerkers, tien procent van zijn personeelsbestand, te ontslaan om de bedrijfskosten beter onder controle te brengen. Duin zegt in zijn LinkedIn-bericht dat hij zijn 'batterij de komende maanden gaat opladen' om zich klaar te maken voor zijn 'volgende grote avontuur.' 

Roku verdient aan advertenties

Roku verkoopt mediaspelers á la Apple TV en Google Chromecast die een 'domme' televisie toegang geeft tot apps als Netflix, HBO Max en Disney+. Het bedrijf biedt ook andere elektronica aan, waaronder een reeks televisies die standaard op Roku OS draaien. Dit besturingssysteem is een tegenhanger van de software die merken als LG en Samsung zelf ontwikkelen voor hun televisies. Al die smart-tv's verzamelen kijkersgedrag en kunnen zo gepersonaliseerde reclames tonen. Roku heeft hier een eigen advertising-afdeling voor. De Roku OS-software is ook standaard geïnstalleerd op geselecteerde televisies van grote merken als Hisense, Sharp, TCL en Philips.

Vorig jaar had Roku via al die diensten samen meer dan zeventig miljoen gebruikers wereldwijd. Meer klanten werven is belangrijk omdat die inkomsten in het laatje brengen. Gemiddeld 40,10 dollar per gebruiker per jaar, zo schreef Adformatie eind 2021 toen Roku bekendmaakte een kantoor in Nederland te openen. Het bedrijf verkoopt zijn producten overigens hier niet. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in