Overslaan en naar de inhoud gaan

Leiderschapscrisis raakt verkoop

De leiderschapscrisis houdt aan. Ruim driekwart (76 %) van de mensen vindt leiders ineffectief, vooral in Europa. Dat is direct van invloed…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het jaarlijkse monitor Leiderschap en Communicatie van Ketchum. Het vroeg 6000 mensen in twaalf landen naar hun mening in een online onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Vrolijk stemmen de uitkomsten niet. Uit het onderzoek blijkt dat slechts 24 procent van de mensen vindt dat leiders goed communiceren. Dat terwijl 66 procent van de ondervraagden communicatie als belangrijkste eigenschap ziet van effectieve leiders.

Bovendien oordeelt 76 % van de mensen, vooral in Europa, dat leiders ineffectief zijn. Terwijl leiders uit het bedrijfsleven en non-profitorganisaties het nog relatief goed doen, worden politiek leiders en vakbondsbestuurders veel minder positief beoordeeld.

Ceo’s worden verder niet als een betrouwbare bron van informatie gezien. Ze scoren een matige 6e plaats in de lijst van betrouwbare informatiebronnen over een bedrijf. De medewerkers daarentegen worden als de belangrijkste ambassadeurs van een onderneming gezien, wat betekent dat hun effectieve betrokkenheid van kritischer belang is dan ooit.

Verder blijkt dat 61% van de ondervraagde consumenten wel gelooft dat ceo’s rekening houden met doelstellingen op lange termijn bij het nemen van beslissingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in