Overslaan en naar de inhoud gaan

MWC Beursdag 2: Hup Holland Hup

Dit jaar wordt MWC voor het eerst gehouden in het nieuwe, nog grotere, beurscomplex Fira Gran Via. Een prachtig complex van negen hallen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stands van Ebuddy en Service2Media in hal acht.

related partner content for mobile comes here


Op de achtergrond is ook de stand van CM te zien.

Helaas bleek gisteravond dat de infrastructuur rondom de hallen daarentegen helemaal niet bestand was tegen de doorstroom van tienduizenden bezoekers en standhouders die allemaal tegelijkertijd de beursvloer wilden verlaten. De rij wachtenden voor de taxi was zo’n vierhonderd meter lang, het treinstation tijdelijk afgesloten en de bussen waren ook overvol. Uiteindelijk duurde het zo’n twee uur voordat we in ons hotel aankwamen. Hemelsbreed gemeten nog geen vijf kilometer verder. Net op tijd om nog even te netwerken op de receptie georganiseerd door Redknee en Nokia Siemens, in club Fahrenheit. Redknee heeft eind vorig jaar Nokia Siemens BSS, Business Support Systems, gekocht en profileerde zich op dit event.

Vandaag hebben we omgedoopt tot de ‘Nederlandse dag’. Vanavond is de Nederlandse netwerkborrel, bovendien staan in hal acht enkele Nederlandse bedrijven die iets gemeenschappelijks hebben: Ze hebben alle drie, op hun eigen manier, oplossingen op het gebied van het sturen van berichten over het mobiele netwerk en volgen een wereldwijde aanpak.

Allereerst hebben we CM staan. Dit Nederlandse bedrijf doet alweer voor de tiende keer mee aan het Mobile World Congress en gebruikt de beurs als een efficiënte manier om met hun (potentiele) klanten, waaronder de telecomoperators, in contact te zijn. Het bedrijf heeft de beurs in de loop der jaren zien veranderen van een technologiebeurs in een beurs die zich meer en meer richt op services die oplossingen bieden voor vragen uit de markt. Zo’n drie miljoen berichten per dag worden via CM verstuurd. Via de sms gedoneerd aan Serious Request deze kerst? Die SMS ging dan via de CM-systemen.

Ebuddy’s service is door meer dan 350 miljoen mensen gebruikt, de instant messaging service is daarmee een van de meest gedownloade apps ooit. Vooral in Azië, Brazilië en India neemt het bedrijf een grote vlucht. Voor Ebuddy is het MWC de perfecte gelegenheid om adverteerders en de OEM te spreken. Natuurlijk komen onze “stand-buren” vanavond op het Dutch network event ook een borrel drinken.

Naast de app development technologie heeft Service2Media een service voor het pushen van notificaties naar mobiele devices. Met deze service kan de klant via één enkele API berichten versturen naar mobiele apparaten. De NOS pushte hiermee in enkele seconden het bericht over het aftreden van koningin Beatrix naar miljoenen NOS-app gebruikers in Nederland.

Namens MobileMarketing.nl bloggen Mark Peerdeman en Anette Schouls van Service2Media vanaf hun stand op het Mobile World Congress 2013 in Barcelona dagelijks het laatste nieuws.

MobileMarketing.nl 2013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in