Overslaan en naar de inhoud gaan

Froukje: ‘Om door te breken hebben we geen grote mensen meer nodig’

Het succesvolle boegbeeld van Generatie Z vertelt over de kracht van social, inspiratie en klimaatverandering. Is zij de nieuwe Bono?
Froukje: ‘Om door te breken hebben we geen grote mensen meer nodig’
Froukje: ‘Om door te breken hebben we geen grote mensen meer nodig’
© Foto: Willem de Kam
Froukje: ‘Om door te breken hebben we geen grote mensen meer nodig’
Froukje: ‘Om door te breken hebben we geen grote mensen meer nodig’
© Foto: Willem de Kam

Singer-songwriter Froukje (19) werd vorig jaar al bestempeld als hét talent op Eurosonic Noorderslag. Haar nummer ‘Groter dan ik’, waarin ze zingt over haar zorgen over de gevolgen van klimaatverandering, sloeg in als een bom en is inmiddels meer dan 1,8 miljoen keer beluisterd op Spotify. Onlangs verscheen haar nieuw EP ‘Licht en donker’ en sloot ze een deal met het platenlabel Top Notch. Als aanstormend jeugdig boegbeeld van Generatie Z gaan haar songs over onderwerpen waar de jeugd van tegenwoordig zich mee bezighoudt. Een innovatie in muziekland?

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in