Overslaan en naar de inhoud gaan

Chris Vanbroekhoven nieuwe algemeen directeur Bierbrouwerij AB Inbev

'De droom is om marktleider te worden in Nederland en we blijven het merkenportfolio uitbreiden om die ambitie te verwezenlijken.'
Chris Vanbroekhoven nieuwe algemeen directeur Bierbrouwerij AB Inbev
Chris Vanbroekhoven nieuwe algemeen directeur Bierbrouwerij AB Inbev
Chris Vanbroekhoven nieuwe algemeen directeur Bierbrouwerij AB Inbev
Chris Vanbroekhoven nieuwe algemeen directeur Bierbrouwerij AB Inbev

Chris Vanbroekhoven is de nieuwe algemeen directeur van Bierbrouwerij AB Inbev, de Nederlandse tak van de internationale brouwer AB Inbev. Hij volgt Nicolas Bartholomeeusen op, die aangaf een een eigen onderneming op te zetten na zich bijna 10 jaar voor de brouwer ingezet te hebben. Vanbroekhoven (36) was de afgelopen twee jaar retaildirecteur in België. Bierbrouwerij AB Inbev brengt merken als Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona op de markt. In Nederland heeft het bierconcern 550 werknemers.

related partner content for mobile comes here

Groei van biermerken

Vanbroekhoven werkt sinds 2008 bij de AB Inbev en vervulde diverse rollen binnen sales en marketing voor Nederland, België en Duitsland. AB Inbev zegt dat Vanbroekhoven tijdens zijn periode bij de Zuiderburen bijgedragen heeft aan de groei van merken als Stella Artois & Corona. Daarnaast zou hij ook het nieuwe bier Victoria succesvol in de markt hebben gezet.

 

 

Merkleider worden

Vanbroekhoven: ‘In de afgelopen jaren heeft Bierbrouwerij AB Inbev in Nederland sterke resultaten geleverd, met jaarlijks een solide groei qua marktaandeel. Een van de hoogtepunten is de lancering van Bud in 2019 en de uitbreiding van het non-alcoholische portfolio. Bartholomeeusen heeft de Nederlandse organisatie uitstekend geleid in de moeilijke coronaperiode, die naar het einde toe beweegt. De impact op onze klanten en organisatie is fors, want in de horeca wordt nog steeds geen druppel bier verkocht. Toch is het onze droom om marktleider te worden in Nederland en we zullen ons merkenportfolio blijven uitbreiden om deze ambitie te verwezenlijken.’

Lees ook:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in