Overslaan en naar de inhoud gaan

Forse daling bestedingen televisie: -10 pct

De netto-reclamebestedingen op tv (spot) komen in het eerste kwartaal van 2009 uit op ruim 154 miljoen euro. Dat is een daling van 9,8 pct…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De sterkste bestedingsdalingen zijn te vinden bij de automobielmarkt en andere duurdere producten. De daling bij Fast Movers, de grootste branche voor tv-reclame, is beperkt. De bestedingen van financiële bedrijven (banken en verzekeringen) blijven volgens Spot ongeveer op peil, wat opvallend is na de gebeurtenissen in 2008. Het anticyclisch adverteren is terug te vinden bij de telecommarkt, die zelfs een toename van de bestedingen laat zien.

related partner content for mobile comes here

Hoewel de daling bij tv fors is, valt deze lager uit dan bij andere media. Dit leidt ertoe dat het relatieve aandeel van televisie in de mediamix stijgt met 1,6 pct.

Paul van Niekerk, directeur Spot: 'De tv-bestedingen zijn niet ongevoelig voor de economische crisis. Met goede informatie proberen wij de daling zo beperkt mogelijk te houden. Consumenten houden hun geld vaker vast uit onzekerheid dan uit directe schade. Samen met adverteerders proberen de tv-zenders de bestedingen weer op gang te krijgen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in