Overslaan en naar de inhoud gaan

Bienvenido a Miami!

Zittend in een Air France Boeing 747 die met een vaartje van 950 km/u naar Miami vliegt voel ik me een van de grootste mazzelaars op deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zittend in een Air France Boeing 747 die met een vaartje van 950 km/u naar Miami vliegt voel ik me een van de grootste mazzelaars op deze wereld. Ik ben een 22-jarige drop-out; mijn ondernemende instelling sloot totaal niet aan bij het traditionele Nederlandse universitaire systeem. Een jaar geleden al volgde ik een executive programma op Harvard Business School, op uitnodiging van professor Das Narayandas. En nu ga ik een opleiding volgen van 3 maanden aan de Miami Ad School (www.miamiadschool.com). Via deze blog neem ik je de komende tijd mee naar Florida.

related partner content for mobile comes here

Mijn CV is een “life curriculum”. Op mijn 15e richtte ik het Nederlands Jeugdkabinet op en dompelde me twee jaar onder in de politiek. Die wereld echter lag me niet. Ik schreef er een boek over met de titel ‘Het kan allemaal zoveel beter’, stapte uit de politiek en begon een onderneming. Zoekmachine.nl mislukte, solliciteren met een filmpje, daar zat aan paar jaar geleden nog niemand op te wachten. Echter, zoekmachine.nl leidde tot de start van het wel succesvolle &samhoud inspirations. Begonnen als mediaproductiebedrijf ontwikkelde &samhoud inspirations zich in twee jaar tijd tot een full service inspiratiebureau.

Regelmatig kom ik creatieve drop-outs tegen; vrije geesten die zich niet confirmeren aan de bureaucratische regels die onze maatschappij schept voor het opleiden in gemiddelden. Ik heb daarvan geleerd dat ik te veel tijd besteedde aan de verkeerde vraag, namelijk ‘hoe combineer je nou het ondernemen met een studie?’ de vraag die mij werkelijk interesseert is ‘hoe verkoop je goede ideeën en hoe breng je die naar het grote publiek?’

Ik besloot dus mezelf dan maar op te leiden als ondernemer aan de hand van mijn eigen “life curriculum”. Leren van het dagelijkse leven als ondernemer, zowel werk als privé, gecombineerd met cursussen die alleen de beste universiteiten aanbieden. Zo werd ik al vrij snel gewezen op de beste school ter wereld op het gebied van advertising: de Miami Ad School. Ze noemen zich papier vrij, hond vriendelijk en voeden je op in pop culture.

Vanaf maandag 2 april prijs ik me gelukkig dat ik twaalf weken lang mag gaan leren van de beste creatieven in de studie ”communication planning”. Via deze plek ga ik die lessen delen. Ik hoop dat het voor ons allemaal een inspirerende tijd wordt! Benvenuto A Miami!

Heb ik direct twee vragen aan jou: hoe ziet jouw “life curriculum” eruit en welk leerpad of studie adviseer jij aan jonge mensen om je heen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in