Alle ov-bedrijven willen klantgegevens opslaan
Behalve de Nederlandse Spoorwegen (NS) willen ook tram-, bus- en metrobedrijven gegevens over het reisgedrag van hun klanten opslaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Gisteren bleek uit een interview met de voorzitter van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) in de Volkskrant dat de NS met de invoering van de OV-chipkaart de gegevens wil registreren. De NS zegt de reizigers daarmee op maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het is de bedoeling dat de OV-chipkaart volgend jaar overal in het land wordt gebruikt. Maar de ov-bedrijven melden niet dat ze de reisgegevens willen opslaan. Het CBP wil dat ze de reizigers om toestemming vragen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid