Overslaan en naar de inhoud gaan

Typhoon onderzoekt samen met Philips Hue in mini-campagne de impact van licht en muziek

De campagne is een samenwerking tussen Havas, Universal Music & Top Notch.
Typhoon
Typhoon

Philips Hue komt met een mini-documentaire waarin het merk samen met Typhoon de impact van licht en muziek onderzoekt. De artiest staat zelf in de spotlights en heeft net zijn nieuwe album Lichthuis uitgebracht.

related partner content for mobile comes here

In de mini-documentaire vertelt Typhoon hoe belangrijk kleur en sfeer voor hem zijn. Hij ziet de integratie van muziek en licht als een ‘extra laag’ in zijn werk: 'Licht en muziek zijn een vertaling van een state of mind, een emotie. Kleuren kunnen je verbazen, en licht dus ook.'  

'Thuis kan ik ontsnappen aan de realiteit', zegt hij. 'Licht kan mij in een bepaalde sfeer brengen. Het kan me inspireren, helpt me creëren, reflecteren maar ook om weer op te laden na een drukke dag.'

Integratie met Spotify

In de film laat Philips Hue Typhoon een nieuwe functie in de app beleven: de integratie van Philips Hue met Spotify. Of hoe Typhoon kan horen en zién hoe verlichting synchroniseert met het ritme van zijn muziek op basis van algoritmes.

Sinds deze maand is het mogelijk om Philips Hue lampen koppelen aan een Spotify playlist. De app herkent het muziekgenre, vocalen, ritme en melodie en creëert een lichtscript voor elk nummer.

Naast de documentaire zijn er samen met Typhoon nog andere content assets ontwikkeld die de campagne verder ondersteunen op paid, earned media en owned media. Zo gaat de campagne mee in pr, nieuwsbrieven, retail mailings en op de Philips Hue website.

Havas heeft de campagne van insight tot big idea tot content partnership ontwikkeld samen met partners Universal Music (dat net als Havas onderdeel is van Vivendi) en label Top Notch.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in