Overslaan en naar de inhoud gaan

In campagne Milieudefensie stopt Shell met olie (dream on)

Hoofdrol voor ceo’s van meest vervuilende bedrijven. Campagne moet druk zetten op politici voor een klimaatplicht voor bedrijven.
Beeld uit de korte film van Milieudefensie
Beeld uit de korte film van Milieudefensie
Beeld uit de korte film van Milieudefensie
Beeld uit de korte film van Milieudefensie

Het moet in alles authenticiteit uitstralen, de cameravoering, de close-ups en de wijfelachtige manier waarop de topman van Shell - laten we hem Ben noemen - aankondigt dat het concern stopt met olie.

related partner content for mobile comes here

In wat lijkt op een historische mannenmeeting gaan vervolgens ook ook de overige ceo’s als dominostenen om. ING, Tata Steel, Rabobank, Friesland Campina en ABP redden het milieu.

Dream on.

Natuurlijk is de korte film een utopie, precies wat Milieudefensie over het voetlicht wil brengen. Mochten mensen bedrijven willen aanzetten om te veranderen, dan moeten ze daar actie voor ondernemen, druk zetten, is de boodschap.

De korte film, van de hand van WeFilm, is het startsein van een nieuwe campagne van Milieudefensie. In navolging van de gewonnen klimaatrechtszaak tegen Shell, wil de milieuorganisatie de politieke druk opvoeren voor een zogeheten klimaatplicht voor vervuilende Nederlandse bedrijven.

Milieudefensie wil dat die onderdeel wordt van de wet voor internationaal maatschappelijk verantwoord ondernemen (IMVO) zodat, naast Shell, andere vervuilende bedrijven verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun bijdrage aan klimaatverandering.

Bovendien slaat zo’n plicht bedrijven het argument uit handen dat ze wel willen veranderen, maar niet alleen en niet als eerste; de wet geldt voor alle bedrijven.

Volgens Donald Pols, directeur Milieudefensie, hebben Nederlandse politici een unieke kans om klimaatgeschiedenis te schrijven met de invoering van de klimaatplicht. ‘Zo zorgen we ervoor dat de fictie uit onze film werkelijkheid wordt.’

Het is de tweede campagne van Wefilm voor Milieudefensie. De eerste campagne ‘Ik stem voor onze kinderen’ ontving vorige week een Lamp in de categorie ‘Communications, Film & Video’ bij de Dutch Creativity Awards.

Credits

Opdrachtgever: Milieudefensie
Client responsible: Mike van Ham, Wouter Kolk
Concept: Wefilm Concepts
Creative director: Roel Welling
Strateeg & client lead: Anne van der Ven
Media director: Rocco Stallvord
PR: Blyde
Productie: Wefilm
Director: Beer ten Kate
Producer: Maaike Raat, Louana Tummers
Director of Photography: Thomas Leermakers
Edit: Nick Rozenberg
Grading: Compound

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in