Overslaan en naar de inhoud gaan

Together I am strong-campagne, brengt ode aan samen sporten op afstand

De nieuwe campagne van Zalando wil de creativiteit aanmoedigen die nodig is om thuis te kunnen sporten.
Zalando | Together I am strong’-campagne
Zalando | Together I am strong’-campagne
© Zalando
Zalando | Together I am strong’-campagne
Zalando | Together I am strong’-campagne
© Zalando

Afgelopen weekend lanceerde Zalando zijn eerste op afstand geproduceerde campagne: ‘Together I am strong’. Hiermee wil het fashion- en lifestyleplatform de creativiteit aanmoedigen die nodig is om fit te blijven in de huidige omstandigheden.

related partner content for mobile comes here

In de campagnevideo laten elf influencers zien hoe zij op creatieve wijze, in thuisquarantaine, toch kunnen blijven sporten. Zalando wil zo uitdragen dat ondanks de social distancing-maatregelen virtueel sporten meer mensen dan ooit kan samenbrengen. In totaal kostte het, van idee tot lancering, vier weken om de campagne te realiseren.


Het modeplatform erkent in de campagne dat het een uitdaging is om thuis te sporten, maar wil eveneens aantonen dat de huidige tijd tot nieuwe manieren van werken, produceren en creëren leidt. Met de titel ‘Together I am strong’ probeert Zalando tevens te illustreren dat ondanks de afstand die iedereen tot elkaar moet houden, er nog steeds mogelijkheden zijn om in teams samen te werken en prestaties te leveren.

Together I am strong

Influencers als cameramensen

De campagne speelt in op de nieuwe realiteit waarin er meer dan ooit creativiteit nodig is om in beweging te kunnen blijven. Coaches, sportscholen en yogacentra bieden lessen aan via sociale media, atleten ontmoeten elkaar online, en thuissporters gebruiken flessen als halters, deurkozijnen als pull-up bars en een tapijt als yogamat.

De productie van de video kwam geheel binnen de marges van de huidige omstandigheden tot stand. Er was geen ruimte voor de opbouw van sets of het gebruik van een cameraploeg, dus werden de betrokken influencers uitgerust met camera's en outfits om zelf hun sportroutines te kunnen filmen.

De campagne is zondag 12 april in Nederland gelanceerd via de social media-kanalen van Zalando, en te zien in alle zestien landen waarin de online mode-retailer actief is. De video is inmiddels 3,8 miljoen keer bekeken. 

Volg hier ons liveblog over de coronacrisis

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Peter

Ik vroeg me af: zijn er eigenlijk ook nog campagnes zónder dat kleffe woordje 'samen'?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in