Overslaan en naar de inhoud gaan

Rutger Castricum vindt zijn meerdere in bloedirritante adverteerder in campagne Ster

Ster brengt nieuwe commercials met naast Castricum ook Gijs Staverman.
Rutger Castricum in Ster-spot
Rutger Castricum in Ster-spot

De Ster lanceert een nieuwe campagne met NPO-presentatoren Rutger Castricum en Gijs Staverman. De eerstgenoemde speelt in de tv-commercial de hoofdrol, hoewel dat niet helemaal het juiste woord is.

related partner content for mobile comes here

In de spot gaat alle aandacht namelijk uit naar de de eigenaar van het fictieve merk Alle-overhemden.nl; hij wordt herkend bij het tankstation en mensen willen met hém en niet met de gewezen Powned-presentator op de foto. De eigenaar, die tot die hoogte kon stijgen door via de Ster te adverteren, blijkt de presentator op meer fronten de baas. Hij is ook nog een paar slagen irritanter dan de inmiddels wat mildere Castricum in zijn beste dagen was.

 

Ook in de radiospot is het de kleine ondernemer die groot werd via de Ster die ‘shinet’. Gijs Staverman wil graag met hem een selfie maken als hij hem herkent van zijn radiocommercial in het Ster-blok.

Beide commercials zijn een knipoog naar de bekendheid die een campagne via de kanalen van de NPO je kan bezorgen. De pay-off luidt net als in eerdere campagnes: ‘Is jouw bedrijf klaar voor het grote publiek?’  De Ster wil er opnieuw bedrijven mee bereiken die denken dat ze te klein zijn voor reclame maken via de publieke omroep of dat dat buiten hun budget ligt.

‘Vanaf 10.000 euro zijn er mogelijkheden om een miljoenenpubliek te bereiken’, zegt Hester van Rijn, marketeer bij Ster: ‘Hoewel de situatie in de commercial grappig is bedoeld en daarmee wellicht wat over the top, is het bereik dat je als merk bij Ster kunt genereren wel degelijk heel groot. Zo bereikt de publieke omroep per week op radio bijna 6 miljoen Nederlanders en op tv ruim 12 miljoen Nederlanders. Zo’n groot bereik is belangrijk voor merken om naamsbekendheid op te bouwen en te groeien.’

 

 

 


Credits TVC

Bureau: Roorda Reclamebureau

Creatie: Joeri Jansen, Joris Bellemakers en Barry Bol

Account: Judit de Graaff

Productie: SuperEasterfeather

Regie en edit: Bodhi Le Belle

Geluid: Lab-3

Credits Radio

Bureau: FCB Amsterdam

Creatie: Rolf Bias, Massimo van der Plas

Account: Jolijn de Visser

Opname: Soundcircus Soundstudios, Kees Kroot

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in