Overslaan en naar de inhoud gaan

Pathé gebruikt Snapchat om nieuwe medewerkers te werven

Geen ouderwetse brieven sturen, maar auditie doen via Snapchat.
Pathé
Pathé

Bioscoopketen Pathé zet Snapchat in om nieuwe medewerkers te werven. Vanaf vandaag kunnen geïnteresseerden via het socialmediaplatform solliciteren bij de bioscoopketen met behulp van een ontwikkelde Snapchat AR-lens, die is gemaakt door GoSpooky.

related partner content for mobile comes here

Nog nooit eerder is een Snapchat-lens als tool in een HR-campagne gebruikt, claimt Pathé. Met de lens kunnen gebruikers een korte auditie doen in Pathé-stijl (inclusief filmbord, outfit, schijnwerpers en portofoon). Om de sollicitatie af te ronden kan de sollicitant het filmpje vervolgens uploaden op deze site.

‘Wij zoeken regelmatig jongeren en studenten die een leuke en flexibele bijbaan zoeken. Om deze doelgroep op een passende wijze te laten komen met Pathé, kwam GoSpooky met het idee om via Snapchat te solliciteren met behulp van een speciale Pathé lens’, aldus Susanne Damen, manager brand & communications bij Pathé.

’80 procent van de Nederlandse Snapchat gebruikers is tussen de 18 en 35 jaar’, vult GoSpooky-oprichter Tim van der Wiel aan. ‘Voor deze groep is het gebruiken van een lens als sollicitatie voor de hand liggend. Ze hoeven niet te bellen, zijn bekend met het platform en door online advertenties zijn ze ook meteen op de hoogte van de vacatures bij Pathé.

De campagne wordt onder andere op Instagram Stories en Snapchat gepromoot door middel van advertenties waarin Pathé-medewerkers te zien zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in