Waarom ik boos en diep verdrietig ben over de nieuwe Albert Heijn-campagne
De introductie van de nieuwe filiaalmanager van Albert Heijn maakt me echt boos en diep verdrietig. Ik ben geen BH-verbrandende feministe; ik waardeer de verschillen tussen man en vrouw. Maar ik word heel boos als we zelfs in onze communicatie vooroordelen gaan bevestigen die we al decennia proberen te doorbreken.
Ik weet na het zien van het filmpje hoe het gezin van deze nieuwe filiaalmanager eruitziet, wat haar kinderen zeggen, welke hobby’s zij heeft, ik weet haar voornaam en de gewoontes van hun huisdieren. Maar ik heb geen enkel flauw idee waarom deze manager nu echt laat zien dat zij het werk voor Albert Heijn goed doet.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaJa, het is een vrouw. Dus weten we ineens alles over haar privéleven en haar worstelingen daarin, maar geen zak over haar werk. Ik wist tot voor kort niet beter dan dat Meneer van Dalen een beetje knullige aardige filiaalmanager was die rond zijn winkel stuiterde. Het meest persoonlijke wat ik ooit van hem heb geleerd is dat hij tegenwoordig een baard heeft. Zijn voornaam heb ik nooit mee gekregen.
Dan het ergste. De partner van onze nieuwe filiaalmanager is een luie flikker die liever pizza bakt dan gezond kookt voor de kids. Serieus??? Albert Heijn promoot duurzaam maar dat is dus plat te slaan tot een pizza van papa. Dus we willen graag gelijkheid tussen mannen en vrouwen. En dan gaat de vrouw werken en dan moet ze thuis het gezin managen, koken en borstelt de man ondertussen de poes met zijn tandenborstel.
Dat is dus het beeld van emancipatie volgens één van de grootste supermarkten van Nederland. Ik vind het een dieptepunt in onze emancipatie van vrouwen maar vooral (!) van mannen. Het is al eigenlijk treurig dat ik als vrouw hier boos over word, ik hoop dat mannen er boos over worden.
Ja, mijn vriend en ik werken allebei fulltime en ja we managen een samengesteld gezin. En ja, we vinden elkaar leuk en hebben onze eigen hobby’s. Maar als ik mijzelf pitch bij een nieuwe opdrachtgever is dat niet de opening van mijn pitch. Dan gaat het over mijn kwaliteiten als adviseur en trainer. Over mijn werk, en dat hele privéplaatje volgt daarna (mits ik de opdrachtgever prettig genoeg vind om het te delen).
Superleuk idee dat AH zijn nieuwe filiaalmanager met film en taart voorstelt. Goed idee dat het een jonge vrouw is. Hulde alom. Maar had haar niet voorgesteld als een soort excuusmama die in al haar knulligheid ook nog werkt en bijna overspannen raakt tussen haar yoga en haar poespoetsende man.
Waarom hebben ze niet een filmpje gemaakt hoe zij begon als onwennige puber op de versafdeling met dat ongemakkelijke hoedje op? Hoe ze later als teamleider voor het eerst een collega coachte en daarna haar carrière verder vervolgde. Dan had ik een beeld van haar gekregen als filiaalmanager en de kwaliteiten die de AH daarin belangrijk vindt. Nu weet ik niets over deze werkende vrouw op een zogenaamde topfunctie.
Ok, ik mag niet oordelen op basis van één filmpje. Ik wacht met smart op deel 2.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidHa ha ‘ ik mag niet oordelen op basis van een filmpje’ en vervolgens loop je helemaal leeg ? ooit aan gedacht dat de campagnedoelstellingen wellicht volslagen anders zijn dan degene die jij er nu op projecteert? En dat er hier wellicht helemaal geen deskundige filiaalmanager ‘gepitcht’ wordt maar gewoon sprake is van een nieuw en ander campagneconcept? Waar je natuurlijk alles van kunt en mag vinden maar dat je in jouw reactie puur gebruikt om je persoonlijke frustraties te ventileren.
Jammer want daar is dit platform volgens mij niet voor bedoeld.
Ik word er als man juist niet boos om. Eindelijk laat blauw een beetje empathie zien. Ik vind dit juist een hele warme reclame en het laat zien hoe het er, ook volgens mij, in vele andere gezinnen aan toe gaat. Ik heb hardop zitten lachen en dat gebeurt tegenwoordig niet veel meer met de commercials van tegenwoordig. Eindelijk iets menselijks.
Ja, want een man die de kat met een tandenborstel bewerkt met een stompzinnige gezichtsuitdrukking, daar herkent u zich wel in.
Je zou je er maar druk om maken...
Precies..... echt ik vind deze commercial hartstikke leuk
Dat zegt veel over je iq.
De klant is denk ik niet geïnteresseerd in hoe de hoofdpersoon manager is geworden. Ik denk dat AH de menselijke kant wil laten zien van het runnen van een bedrijf. Ik denk dat de mensen die deze reclame zien niet gaan denken dat iedereen zo leeft. Het is zeker geen representatief plaatje van een gemiddeld huishouden want dat bestaat niet.
Je zou je er maar druk om maken. Een vrouwelijke verkoopmanager maar nee dat is natuurlijk nog niet goed genoeg. Ze moet ook nog een man hebben die altijd gezond kookt voor de kids (erg hè, papa zal maar eens pizza maken voor de kinderen, vreselijk toch? Ze zouden maar een dag geen groente krijgen, oeh wat is papa toch een loser). Ik kijk er heel anders naar en het is marketingtechnisch eigenlijk heel simpel: Jumbo heeft met "het Jumbo gezin" relatief goede zaken gedaan. Doorgaans geen vervelende reclames (zo blijkt uit marketing research). Ook de populariteit van Jumbo is hierdoor toegenomen. AH wil nu graag met een tegenhanger komen. Die vervelende, oude, hergebruikte hamsterreclames zijn de mensen zat. We gaan zien of AH erin slaagt om met dit "AH gezin" succes te behalen. Vooral rond kerst zal er flink uitgepakt worden.
Het is geen HR campagne Marjet. Dit is entertainen, inspelen op het feelgood gevoel, in een format waarbij ze het gehele assortiment van AH gemakkelijk voorbij kunnen laten komen. Op zondag pakt ze uit met excellent en biologisch, op de dagen dat het even mis gaat gaan ze voor kant en klaar. Je hoeft niet altijd binnen de lijntjes te kleuren, maar dat hoef ik Marjet niet te vertellen. Deze introductie van de ietwat chaotische Ilse heeft wat weg van de trailer van Soof, of van Bridget Jones. Kom maar op met het volgende filmpje, ik zit er vast klaar voor.
Het is wel degelijk een HR campagne. Het AH marketing bureau heeft lang en duur nagedacht voor ze dit publiceerden.
Het neo-rolbevestigende filmpje zegt heel veel over onze maatschappij, en niet (alleen) over AH en de door AH ingehuurde veel te goedbetaalde marketeers (m/v).
Ik hoop dat de kerstcommercial Ilse haar eindejaarsgesprek laat zien, eens kijken hoe goed ze haar werk doet voor Albert Heijn. Lijkt me verder wel een oersaaie reclame maar dan heeft Marjet wel haar zin
Oh, wat dan
Hier erger ik mij dus aan, jouw overdreven reactie omdat jij niet zo denkt als een heleboel nerderlanders.Jouw mening mag, maar geloof me de meerderheid vond het wel een leuk filmpje.Lekker basic.Pitchen, schei toch uit meisje.Neem een boeiender onderwerp dat is beter voor jouw blog_carrière.haha.
Het is wel een leuk filmpje, daar gaat het niet om, maar het geeft weer dat mannen in de reclame tegenwoordig weggezet worden als sukkels. Wil je dat Marijke, een sukkel als man?
Lieve hemel, wat ben jij een azijnpisser zeg. Ga je eens druk maken om échte dingen in het leven in plaats van een nieuwe AH campagne.. Beetje sneu dit
EENS!!!
Waarom maak jij je er dan druk over, Sasha? Heb je ook geen leven?
Aan de reacties te zien mag je er als vrouw ook nog steeds niks van zeggen. 'Niet zo zeuren hoor, azijnpisser, we vinden dit nou net zo'n herkenbare feelgood.' Wow, wat triest. Dat we dit realistische filmpje zo warm vinden. Ik vind het erg dat dit nog steeds onze seksistische wereld is, dat we dat normaal vinden, dat we dat leuk vinden, en je ook je bek moet houden. Je blog is spot on, kei sterk geschreven, en de reacties een ijskoude bevestiging.
Precies!
Inderdaad!!
Eens!
Wat Pita zegt!
Azijnpisser of niet.....
Pita heeft wel een punt !
Eens! Ik had iig hetzelfde gevoel toen ik de reclame zag. De gefrustreerde reacties (Jammer dat het op een dergelijke wijze moet op dit forum) op een column geven wat mij betreft aan dat je een punt geraakt hebt.
Spot on!
Hoe smaakt ze?
Nog zo'n azijnpisser!
Adformatie, waarom bieden jullie een platform aan een BH-verbrandende feministe die geen kaas heeft gegeten van marketing?
hahahahahahaha, waarschijnlijk omdat iedereen een mening mag hebben ;-)
Ach Pierre, voel je je een beetje bedreigt in je mannelijkheid? Eng he, vrouwen met een mening? Droeftoeter.
Allereerst wil je je een hart onder de riem steken. Je geeft je mening en daar is lef voor nodig. Ik wens je veel sterkte met het verwerken van de reacties. Dat is niet leuk.
Maar ja, wat je hier doe is een beetje als ‘zeggen dat sinterklaas niet bestaat op een kinderfeestje’.
Het filmpje is niet bedoeld als politiek correcte levensles. Het is gewoon écht een ijzersterke commercial!
De reacties op je blog zijn ook niet mals zeg. Ik kan er niet boos om worden maar ik snap wel heel goed wat je bedoelt. Het mag dan een campagne zijn waarmee ze de humane kant van Albert heijn proberen neer te zetten maar het is zo stereotyperd. Ik had het juist verfrissend gevonden als ze iets anders hadden neergezet.
Wat is er volgens jou stereotyperend? Een vrouw die de gootsteen ontstopt wat vervolgens fout gaat? Of een vrouw die dol is op koken en als de man een poging waagt het eten mislukt? Je kan ook een krachtige vrouw zien die carrière maakt, een supermarkt runt (wat een hele uitdagende baan met een bijzonder grote verantwoordelijkheid is) en alle ballen in de lucht houdt als het op haar privé leven en gezin aankomt. Daarnaast zorgt ze ook nog voor anderen. Daar ga je voor het gemak aan voorbij. Als TBWA/AH er voor had gekozen om de man strak in pak thuis te laten komen en hij de kok in huis was, dan was het ook niet goed geweest. Dan was hij namelijk de kostwinnaar en de drijvende kracht achter het gezin. Stereotyperend?
Nee, daar ga ik niet aan voorbij. Zoals ik al zei kan ik me niet boos maken om deze reclame. Het feit dat het haar niet lukt de gootsteen te ontstoppen en dat hij niet kan koken interesseert me niet echt.
Als er iets is aan deze reclame wat mij stoort dan is het het feit dat zij carrière maakt (applaus) en daarnaast privé ook alle balletjes in de lucht houdt terwijl haar man op de bank zit te luieren. Dat is wat ik stereotyperend vind. Waarom is die taakverdeling niet gelijkwaardiger neergezet? Niet alleen naar die vrouw toe maar ook naar die man.
Als ze de man neerzetten als kostwinnaar en de vrouw het eten op tafel zet is iedereen het erover eens dat het ouderwets en niet gelijkwaardig is, maar in feite is deze situatie vergelijkbaar. Waarom komen al die taken op de schouders van de vrouw en is die man zo incapabel neergezet? Het is makkelijk scoren want het is zo herkenbaar en ik zie de grap er wel van in maar ik vind het niet van deze tijd.
Waar maak je je druk om? Het is een reclame. Wij als mannen trekken ons hier niks van aan. Hou alsjeblieft op met het zeiken om het zeiken en focus je op je gezin/familie etc.
Je schrijft :"luie flikker"... Dat maakt mij verdrietig en boos.
Juist! Ik snap niet dat je "flikker" in dit stukje durft te gebruiken. Enorm hypocriet.
Haha.....je schrijft wel als een bh-verbrandende feministe. De reclames van AH zaten en zitten nu ook vol humor, geniet ervan! Zelf doe ik heel veel thuis, gewoon omdat we samen in huis de dingen oppakken. Hangt geen feministisch principe aan vast, geen ander principe dan prettig samen leven. Ik hou wel van deze persiflages, ze bestaan tenslotte ook nog wel. Wellicht door het overtrokken op de hak te nemen helpt het we. Volgens mij gaat niemand zich andersom gedragen, door een AH reclame ineens met bier en pizza op een bank hangen. Neem alles niet zo serieus maar met een korrel zout (ook weer niet teveel, ook al niet goed). Ik ben net als jij benieuwd naar de 2e versie van deze reclame, ik hoop stiekem op de overtreffende trap :-)
Praat voor jezelf. Ik,vrouw, behoor niet tot jou "we"clubje.
Zowel ik als mijn man herkennen ons in dit heerlijke warme stereotype gezin.
Humor ,inclusief clichés, op 1.
Inderdaad! Wij ook!
Dus jij hebt je man getemt. Nou, bravo, denk ik. Gaat ie vaak wandelen?
Haha, grappig verwoord. Ik moet gelijk denken aan de reclame van de Jumbo. Ik weet niet wat erger is, en man die de kat bewerkt met een tandenborstel of een man die met een raceauto speelt... Gelukkig doet mijn man het allebei niet.
Ehm waarom zou het een soort reclame worden over hoe een vrouw supermarktmanager is geworden? Volgens mij richt AH zich op gezinnen en willen ze die als klant belichten in het filmpje. Door deze te verbinden met de supermarktmanager van AH maken ze het nog eens persoonlijker. Ik ben zelf supermarktmanager en vind het een geweldige reclame. Misschien eens ophouden met het misplaatst zeuren over hoe mannen en vrouwen worden neergezet en geniet van die lekkere pizza. Als je hier boos en diep verdrietig over bent heb je oprecht heel fijn en gelukkig leven. Tenenkrommend deze blog..
En oja, ik ben ook een vrouw en hou van koken en heb een gezin. Gelukkig geen hamster..
En is jouw man ook zo'n lul die alleen maar pizza's kan opwarmen? Want daar gaat het over in dit filmpje. Man is lul en vrouw is supergeweldig en heeft het zomaar tot manager geschopt.
Wat een ongelooflijk zuur bericht weer. Kunnen we niet gewoon accepteren dat dit reclame is en niets te maken heeft met de werkelijkheid. Waarom tegenwoordig altijd die zure en negatieve reacties. Beetje jammer en vooral sneu.
Wat een ontzettend zure reacties zeg. Een mening hebben mag echt niet volgens velen. Dan zal je ook te horen krijgen waarom je je er totaal naast zit. Want ja... die mening is natuurlijk wel de enige echte juiste. Deze zwartwit-denkers hebben het erg moeilijk om een mening/ervaring naast hun eigen ervaring te leggen. Mensen, er bestaat niet maar één waarheid! Meningen zijn er om van te leren. Doe ff normaal.
Ik heb hier maar 1 antwoord op Marjet Heins
Ga je aub bezig houden met zaken die echt belangrijk zijn ipv weer eens een kreet de lucht in te werken waar waarschijnlijk alleen jij last van hebt
Waarom maak je je zo druk? Raakt het een snaar?
De mensen zeuren tegenwoordig echt om alles... Zucht...
Beste Marjet,
Veel reclames en televisieseries maken gebruik van typetjes en humor. Hierin wordt overdrijving als vorm gebruikt.
Als er een gemiddelde Nederlander wordt gebruikt zonder karakter of specifieke kenmerken, wordt het saai om naar te kijken.
Wat zegt het over jou dat je het op deze manier bekijkt? Je gebruikt de woorden verdrietig en boos. Oordeel je daarmee niet wat snel, stop je het niet te snel in een hokje, maar bovenal rijst bij mij de vraag: heb je wel gevoel voor humor?
Ik zou het wat luchtiger bekijken. Volgens mij is de grootste emancipatie, die we als vrouwen kunnen bereiken, door wat meer gevoel voor humor te krijgen en zelfspot is hierin erg krachtig. Probeer het maar eens uit. Maar misschien is dat voor jou dag te veel buiten de lijntjes ?.
Van Albert Heijn verwachten om dit soort sociale kwesties aan te kaarten, is als naar een concert van de Toppers gaan en een sonata van Rachmaninoff verwachten. Ze zijn geen groep linkse activisten die de wereld willen verbeteren, Albert Heijn wil een feelgood supermarkt zijn voor de doorsnee Nederlander. Jij klinkt meer als een kritische Marqt of Ekoplaza-shopper. En hoewel ik je frustratie (deels) begrijp, vind ik je beklag ook makkelijk - en niet constructief. Steek je energie liever in een inspirerende tegenbeweging. En verlies je gevoel voor humor niet along the way ;-)
zeer eens met marjolijn. Maar eh marjolijn, jij weet toch ook wel dat humor niet meer mag? Want iets met kwetsend. Mensen kunnen niets meer hebben, en oordelen oppervlakkig, zoals de auteur van dit stukje. Succes in de strijd pro-humor. Het zal niet meevallen. We zijn wsl al op het pad van de humor die gewoon dood is. Mensen snappen het verschijnsel niet meer.
Is het nou zo moeilijk een stukje zonder spelfouten te schrijven? Doe de moeder mavo nog maar eens.
Wat een ongelooflijk gezeik nou weer. Lees de functieomschrijving op internet. Eindelijk weer leuke reclame van AH! Moeten we overal wat van vinden, zoek een hobby!, wellicht Supermarktmanager bij AH, als je daar empathisch genoeg voor bent?
Marjet, je had met die laatste zin moeten beginnen.
Ondanks het feelgood sfeertje geeft de commercial in tweede instantie een rolbevestigend, dus irriterend, beeld van de vrouw en haar sukkelige man. Daar zou ik mij als AH best druk om maken en heeft volgens mij alles te maken met “campagnedoelstellingen”.
Doei!
Er zijn ook mensen eens met jou Marjet
https://frontpage.fok.nl/nieuws/822930/1/1/500/albert-heijn-rolbevestigt-vrouwcliche-in-reclame.html
Men moet toch een bijzonder saai leven hebben, als men zich druk gaat maken oven een reclame filmpje. De westerse mens heeft het te goed, te veel tijd en te weinig te doen. Alleen dan heeft men tijd om te lopen zeuren over rolbevestiging, genderblablabla en nog meer van die onzin. Het klimaat gaat naar de klote, de wereld is er niet vrediger op geworden de laatste tijd. Maar nee, rolbevestingsgehuil, jongens en meisjes speelgoed. Laten we ons daar druk om maken. Het is natuurlijk ook de schuld van de boze witte man
Dit bewijst maar weer dat vrouwen echt altijd wat te zeuren hebben. Zo rol bevestigend.
De commercial duurt erg lang en komt niet to the point: waarom ik bij AH moet winkelen.
Marjet, ben het met je eens. Ik werd er toch ook wel boos over... altijd maar weer die stuntelige vrouw die probeert om alles te runnen. Waarom verwachten we van een vrouwelijke kostwinnaar dat ze ook het huishouden erbij doet, en van de man niet?! Waarom moeten we het hele privéleven van een vrouwelijke baas erbij hebben, wat nooit was gebeurd als het een man was. Alle ballen op de vrouw. Als je carrière wilt maken als vrouw dan moet je maar alles kunnen, want tja dat huishouden is een vrouwentaak?? Als de AH voor de doorsnee Nederlander is dan begrijpt de AH niet wat er speelt in Nederland, er wordt een einde gemaakt aan stereotype speelgoed, toiletten in de horeca zijn gender neutraal...
Ik vond het mooi wat er gebeurde bij 'onze boerderij' waar heel Nederland stiekem naar kijkt omdat we willen weten hoe het nu met ze gaat (en ikke ook) en dat we dan ook stiekem keihard worden aangesproken dat we toch nog vaak gaan voor de kiloknaller en dat we daardoor de boeren niet steunen die het anders willen doen waar ze vaak miljoenen in stoppen en dan moeten ze hun vlees alsnog verkopen voor kiloknaller prijzen omdat de gewone Nederlander zijn gewoontes nog niet heeft aangepast. Dat is pas die doorsnee Nederlander (waaronder ik) aanspreken en lief vragen of ze toch eens willen gaan nadenken over hun gedrag en wat dat doet met een ander. Zo kan het toch ook?!
Terecht stuk, had precies dezelfde gedachten toen ik de TVC voorbij zag komen. Rolbevestigende reclame is in Engeland bv al in de ban via de ASA (reclamecodecommissie), en puur en alleen al afgaande op de eerste twee punten van hun richtlijnen gaat Albert Heijn al dik in de fout. https://www.asa.org.uk/news/harmful-gender-stereotypes-in-ads-to-be-banned.html
“An ad that depicts a man with his feet up and family members creating mess around a home while a woman is solely responsible for cleaning up the mess.”
“An ad that depicts a man or a woman failing to achieve a task specifically because of their gender e.g. a man’s inability to change nappies; a woman’s inability to park a car.”
In een land dat voorloopt qua advertising, is al duidelijk dat dit niet meer kan anno 2019. Dat de schrijster dit dus aankaart is terecht, en de (vaak niet eens inhoudelijke) reacties hieronder bevestigt dit nog maar eens.
Ik behoor tot de doelgroep van AH en ben geen fan van het nieuwe werk dankzij dit soort onnodige stereotyperingen waar zowel mannen als vrouwen niets mee opschieten.
Negen van de tien reacties hierboven doen me denken aan de Zwarte Piet-discussie: die werd in het begin (en zelfs nu nog soms) afgedaan met de flauwe dooddoener "ga je eens druk maken over belangrijkere zaken"....
Maar inhoudelijk ergens op ingaan, ho maar....
In deze campagne gaat alles puur om herkenbaarheid en identificatie. Het gebeurt weleens dat mannen kiezen voor een ovenpizzaatje als ze het druk hebben of niet kunnen koken, of moe zijn na een dag werken (maar dat zie je natuurlijk niet in deze campagne). En daar maak ik me als man absoluut niet boos om. Jumbo doet overigens al jaren hetzelfde, met Frank Lammers als onhandige echtgenoot. Sterker nog, Ilse in de AH reclame bemoeit zich met de onkunde van haar man, wat laat zien dat ze er geen gras over zou laten groeien als hij verslonst of geen verantwoordelijkheden neemt.
Waar het in deze campagne om gaat is dat de super bij jou om de hoek gerund wordt door je buurvrouw, die eigenlijk exact hetzelfde leventje leidt als jijzelf. Je doorsnee gezellige en ambitieuze buurvrouw die met passie en plezier in het lezen staat, heel het dorp kent en door haar positieve, menselijke karakter dé perfecte manager is voor een supermarkt.
Albert Heijn is met deze campagne vol gegaan voor herkenbaarheid en identificatie (eeuwenoude, nog altijd succesvolle marketingtrucs), niet voor stereotypering of rolbevestiging. Ik geloof dat de marketeers van de AH slim genoeg zijn om zich niet met dat soort kwesties te bemoeien.
De gotspe..... iedere keer als het inhoudelijk wordt dan stopt men de vingers in de oren. Laat mij niet lachen.
Ik denk niet dat ik ooit eerder een atrikel heb gelezen wat in de eerste alinea claimt vooroodelen te willen verbreken, en een alinea verderop over 'luie flikker' praat alsof je daar de hele gay-scene niet mee beledigt. Overigens niet ons probleem dat je meneer van Dalen nooit heb leren kennen voor de muzikaal, en actiefilm liefhebbende man die ik ken. Onderdoordacht, slecht ontvangen, en doelloos stuk dus. Uiterst teleurstellend om dit te lezen op een gerespecteerd marketing- en communicatieplatform.
Heerlijk, iedereen is weer beledigd, boos en diep verdrietig. Marjet vanwege de commercial (op zich wel een punt hoor maar echt, is het nou de taak van de reclame om man-vrouw-beelden te veranderen, en hoe erg is het allemaal in deze commercial?), reageerders die zich afvragen of ze niets beters te doen heeft dan zich druk maken over een commercial (hallo! Dit is Adformatie! Daar wordt ze voor betaald, hoop ik. Het gaat hier over reclame en marketing hè) en de "hele gay-scene" bij monde van Daan over de uitdrukking "luie flikker" (ik ken eigenlijk weinig homo's die zich daardoor beledigd voelen).
Raarrrrr.
Ik ben er een die zich er wel aan stoort. Een betoog tegen vooroordelen steun ik volledig, maar het is echt bijzonder hypocriet om iemand vervolgens te omschrijven als een "luie flikker". Flikker is geen normale term, maar een beledigende term.
Zonde Marjet.
Hallo. Ik ben een man. En ik maak ook wel eens pizza’s voor mn kinderen. Maar een beetje kerel maakt ze vers, met lekkere groentes en bakt ze op z’n barbecue. Dit is een persiflage van een man, seksistisch en anno 2019 niet zo handig. Noem me een azijnpisser. I couldn’t care less.
Krijgt de tv-kijker dus weer een golf van reclame-ellende opgedrongen van een supermarkt waar zij/hij niet komt, maar is die reclame ook nog eens ordinaire, vooroordeelbevestigende, vrouwonvriendelijke shit. En gezien de meeste reacties van reclamebubbel-bewoners hier mag je er ook nog eens niets kritisch over zeggen. Duidelijk een gevoelige snaar geraakt onder het reclamevolk, dat zich graag 'feelgood' wil blijven voelen.
Kortom: mijn AH-boycot blijft onverminderd van kracht.
Saai... Gewoon saai. En mijn god... Wat een gelul en gekut allemaal over een commercial voor een supermarkt. Mevrouw is boos en verdrietig, ga lekker vluchtelingen redden op lesbos of zo...
Even wat bijval Marjet. En op Facebook werd ik ook al uitgemaakt voor azijn zeiker. Ik ben het helemaal met je eens. Precies dezelfde reclame / scenes maar dan met een man in de hoofdrol zouden we belachelijk vinden. Aardig stereotype beeld hier: werkende vrouw houdt alle balletjes in de lucht. Werken; koken, kids, Yoga, eten voor de oude buurman. En haar man? Die flikkert 1x per week een paar pizza’s in de oven. Tja...
En misschien nog wel erger dat dit de pre-test (met vast veel vrouwelijke boodschappers) heeft overleefd. Stereotype en rolbevestigend vermomd als een geëmanicipeerd filmpje. Maar oh oh wat is ie leuk :-(
Wij, een geëmancipeerd stel, (man en vrouw) hebben erg gelachen om deze reclame. Wij zien de humor hier blijkbaar wel van in..... Ik zou mij druk maken over andere zaken...
Wellicht hadden ze een schap met de augurken en uitjes in het filmpje moeten verwerken, en dan jouw zure reactie daartussen.
Ik denk dat deze lieve Ilse met de kerst een burn-out heeft.
Ik vind het als blanke, witte, hetero man totaal geen probleem dat we te kakken worden gezet. Dit is een luxe en dat snap ik maar al te goed. Het getuigt alleen niet van veel creativiteit om zo'n beeld te schetsen. Het is makkelijk en een beetje lui.
Echter stoomt de politieke correctheidtrein met een rap tempo door. In Engeland zouden ze deze reclame verboden hebben: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/08/14/brits-verbod-tegen-stereotyperende-reclame-treft-volkswagen-en-philadelphia-a3970053
Veel gedrag is nu eenmaal genetisch bepaald. Dan kan je dat wel verkrampt proberen om te buigen, maar eigenlijk is dat voor iedereen ongemakkelijk. Neem jezelf allemaal gewoon niet zo serieus en maak pas ruzie als het echt ergens om gaat.
Altijd dat gezeik
En zo kan er helemaal niks meer ...
Echt hè?
Laten we eerlijk zijn, Ilse is een echte afspiegeling van de maatschappij en 99% van de vrouwen die reageren op dit filmpje vindt het een geweldig filmpje. En ja je hebt ook 1% die schijnbaar geen leven heeft en verdrietig wordt om een reclamefilmpje. Ik wordt verdrietig om dingen die er toe doen zoals mijn hond die deze week bijna dood ging. Niet om een reclame. Stel je niet zo aan.
Wie intereseert die rothond van jou nou?
Ik schrik van de heftige en niet-inhoudelijke reacties op deze blog! Alsof je als vrouw niet mag verwachten of willen dat vrouwen wat gelijkwaardiger worden neergezet. Daarvoor krijg je blijkbaar direct een tik op de vingers: terug naar de keuken (en je werk, en het washok, en de school etc.), vrouw!
Ik vond de reclame in eerste instantie warm overkomen, maar ben het ermee eens dat het wel erg stereotyperend is. Ik, en vele andere mannen en vrouwen met mij, hebben een veel meer gelijkwaardige verdeling binnen het gezin. Jammer dat dit zelden terug te zien is in reclames, want ik neem aan dat velen van mening zijn dat we daar als maatschappij toch meer naartoe willen.
In tegenstelling tot een aantal hier, vind ik dan ook wél dat bedrijven - en in dit geval AH - maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben, ook op het gebied van gelijkheid. Die verantwoordelijkheid dragen ze hier niet, maar wellicht worden we verrast in een volgende commercial?
Ik ben een vrouw van dezelfde leeftijd als de fictieve manager waar het over gaat en ik vind het een topreclame. Het gaat namelijk niet om de inhoud van haar werk, Market, het gaat om een afspiegeling van een Nederlands gezin. Een, niet de, een. Zoals er ook vele andere zijn. Ik vind het een grappige reclame en ik vind de setting en de keuze juist heel geslaagd.
Als ik jouw betoog zo lees had AH het nooit goed kunnen doen. En als je zo nieuwsgierig bent naar een functiebeschrijving van een supermarktmanager, dan moet je die elders opvragen ipv te verwachten in een reclame van anderhalve minuut.
Je maakt je echt veel te druk, dit is toch gewoon een leuke en goed gevonden reclame? Probleem hier in NL is dat iedereen zo snel op zijn teentjes getrapt is. Moeten mannen zich nu ook druk gaan maken omdat haar mam wordt afgespiegeld als een viespeuk met zijn tandenborstel?
Relax!
In één adem vol op het orgel gaan over emancipatie, maar dan toch "luie flikker" gebruiken. Anno 2019.
Het zou grappig zijn, als het niet zo triest was.
De kernboodschap van dit spotje is duidelijk. De vrouw neemt het werk over en is een harde werker.
Ondertussen borsteld de man de kat met een electrische borstel en is te lui om werkelijk voor zijn gezin te koken.
Hoe is dit niet politiek? Het hele spotje gaat niet eens over de AH of zijn producten!
De mensen die dit spotje ook nog eens willen beschermen hebben waarschijnlijk onder een steen geslapen want deze vorm van feministische propaganda komt al jaren bij americaanse commercials en films voor en komt de laatste jaren ook steeds vaker in nederlandse media voor.
Maar zoals je ziet heeft het geen zin om je mening er over te geven.
Het schapencollectief wil er niets over horen en snoert je nog liever gelijk de mond door je een azijnzeiker te noemen.
Stel je voor dat ze ook nog eens voor hun zelf na moeten denken?
Je zal maar zo weinig te doen hebben dat je zo een verhaal gaat schrijven?♀️
Je kan gewoon zappen hoor doe niet zo moeilijk.
Eens, eens, eens! Helemaal eens! Een wonderlijk filmpje waar ik ook met verbazing naar heb gekeken. Maar inderdaad, voordeel van de twijfel. Misschien wordt álles duidelijk in filmpje 2....
Kijk eens aan, Marjet. Nog meer aandacht voor je stukje op Linda.nl. Daar wordt geschreven dat jouw stuk vanuit Adformatie zelf afkomstig is. Geregeld door jouw eigen bureau ‘Buiten de Lijntjes’ PR? Of wellicht stiekem toch door een BH verbrandende feminist ;-)
gefrustreerd ?
gewoon leuk filmpje
Het doel van een reclame is niet altijd de beste reclame te maken, maar dat er over gesproken wordt. Iedereen heeft het nu wel over Albert Heijn. 1 ding is duidelijk voor mij: ze kunnen het nóóit goed doen. Acties met messen: messen zijn te scherp, kristalglas is geen echt kristal, je moet honderden euro's uitgeven om je servies/bestek/glazen etc vol te krijgen. En toch doen die acties het goed. Ik vind de reclame leuk, maar ja ik werk ook bij Albert Heijn.
Wanneer ze de hele loopbaan van Ilse zouden moeten laten zien bij Albert Heijn, van vakkenvuller tot SM, hebben ze te weinig zendtijd.
Waarschijnlijk is deze dame,Die zo gefrustreerd reageert, haar fantasie kwijt geraakt in haar "samengestelde" gezin!
Ach ja een mening hebben is blijkbaar voor sommige mensen ook een dagtaak. Ik heb het te druk met mijn werk of kinderen om er mee bezig te zijn. Kwestie van focussen op wat belangrijk voor je is. De nieuwe ah reclame valt daar wat mij betreft niet onder.
Mijn god wat een onzin zeg. Ik heb alleen nog maar het eerste stukje gelezen en wil niet eens de moeite nemen om de rest te lezen. Waar maak je je druk om. Het is een leuke, grappige reclame. En de kwaliteiten van haar functie als manager gaan we gewoon in de vervolg reclames zien.
Ja.......je kan je overal aan ergeren.
Zie gewoon de humor en laat het los of kijk er niet naar. Maak je niet zo druk...
Alsof er niks belangrijker in het leven is
Ik vraag me toch echt serieus af of je hier niet teveel doordraait in je gedachtegang..
En ja ..je wil graag dat mannen hier boos om worden.. deze vent wordt neergezet als slappe knuppel die niet kan koken.
Maar verder weet je ook niks van hem, misschien werkt die wel nachtdiensten ofzo.. Maar sorry ik ga er niet boos om worden dat een vrouw hier als een zeer sterke vrouw wordt neergezet en de man als een slappe vaatdoek. (Iemand trouwens voor luie flikker uitmaken vind ik eigenlijk veel kwalijker).
Het is maar reclame en laat je persoonlijke heksenjacht achterwege.
Kijk even het nieuwe nummer van lubach, Woke. En vraag je je dan af waar we met zijn allen naartoe willen. PS: ik vond het wel jammer dat het geen gekleurde lesbienne was, maar goed. Ik ben dan ook Woke ?
Wat een zuur wijf!
Voordat je supermarkt manager bent is er een hele opleiding en beoordelingen aan vooraf gegaan. Dit is weer zo door een gekleurde bril bekeken door een vrouw die haar gezin managed!
Ik zorg gewoon voor mijn gezin.
Hou eens op met dat westerse grachtengordel geleuter dat iedereen in een keurslijf moet. Neem je bakfiets en rij lekker een eind om tot rust te komen.
Tegenwoordig kan er niks meer nog een of ander zuur mens moet het weer negatief benaderen.
Gefrustreerd dat Ilse wel enig zelfreflectie heeft?
Of mag ik niet oordelen over één column.
Jezus het is ook nooit goed he?! Mijn gezin zit ongeveer hetzelfde in elkaar! Ik werk ook! Ben ik niet geëmancipeerd omdat ik zo n soort zelfde gezin heb? Een man die ook graag makkelijk kookt!? Kun je niet een onderwerp verzinnen wat de moeite waard is? Of heb je zoveel tijd over dat je een herkenbare reclame totaal moet afbranden?
Gij zult mijn naam niet ijdel gebruiken, jezebel!
We hebben van de vorige (mannelijke) filiaalmanager toch ook niet zijn hele loopbaan gezien? En de waarheid is, volgens mij, dat vrouwen zich van nature meer met de aspekten van het privéleven bezighouden dan mannen, of ze nu veel, weinig of niet 'buiten de deur' werken.
AH speelt daar gewoon handig op in. Het gaat vooral om sympathie...
Van mij mag je wel oordelen over 1 filmpje, namelijk dit filmpje. Waarom gaan zitten wachten op deel 2? En dan gaan hopen op verbetering? Dat lijkt me een zwaktebod. Dit filmpje is helaas uiterst non confronterend. Stel je voor dat je als man niet beter in staat zou zijn dan het 'koken' van 2 smakelize pizza's! Nee,het verbaast me, dat er niet grote ophef is nav dit bedachte spotje. Zo niet anno 2019.In sommige landen zijn dit soort stereotiepe voorbeeldvoeringen bij wet verboden.
"In sommige landen zijn dit soort stereotiepe voorbeeldvoeringen bij wet verboden."
The burden of proof is on you. Dus kom maar op met je voorbeelden.
Ik vind jou een zeikwijf
Dit zegt de vrouw die zich in haar eigen profiel op haar eigen website neerzet als: Ik ben Marjet. Geboren in 1977 en daarmee vier jaar jonger dan mijn oudste 2CV (AK400 uit 1973). Ik verwonder me graag, spaar oneliners en bijzondere mensen om mij heen. Mensen die net naast de gebaande paden wandelen en onverwachte wendingen nemen. Om samen creatieve oplossingen te verzinnen voor ogenschijnlijk onoplosbare problemen. Ik ben een buitenmens met een adoratie voor de regenboog, ik heb een vreselijke hekel aan bladblazers én aan slimme mensen die dom doen.
Alinea twee: Als wereldverbeteraar wil ik de wereld een beetje vrolijker, mooier en groener achterlaten dan hoe ik hem vond. En elke kleine stap helpt. Dus ik ga graag op pad met mijn springende kinderen, lieve familie, opstandige pubers, verdwaalde zielen, chaotische filosofiedocenten, stoere boswachters, oldtimermonteurs die alles kunnen maken en mijn dansende nachtvlinderende vriendinnen. Als positivist heb ik de natuurlijke neiging om alles rooskleurig te zien; al heb ik aan den lijve ervaren dat bij groei en groter worden ook pijn hoort. Dus ook die omarmen we dan maar gewoon in de wetenschap dat het een spiegel is waarvan je mag leren.
Enfin, leuk allemaal die mening van je, maar zoals de Fransen zeggen: put your money where your mouth is.
Ik vind het een heel grappige reclame,
Een vrouw met zelfspot en vol energie.
Niet zo druk maken.
Vreselijk irritante politiek correcte reclame, de rolmodel bevestiging kan me niet schelen het is gewoon triest om te zien dat alles tegenwoordig politiek correct moet zijn.
Eerst een trap uitdelen naar de feministes van weleer en dan echt boos en diep verdrietig worden over het hier en nu. Advies: laat het oordelen maar aan anderen over.
Grappig al die mensen die vinden dat als iemand het niet eens is met deze column, de schrijver daarvan dus "wel een punt moet hebben". Knap staaltje argumenteren.
Ik, vrouw, vind hem geweldig leuk heb er echt om moeten lachen. Wat is er nu mis mee? De vrouw zegt dat ze houdt van koken, zij doet dan overdreven veel dat mag ik ook graag doen, want op zondag heb ik alle tijd. Dan vraagt mijn man bezorgd of we eters krijgen ?. Het is humoren om je daar nu druk om te maken. Het is geen neersabelen van het stukje van de tekstschrijfster maar meer een totasl niet begrijpen waar zich druk om maakt. Wanneer ik wil weten op basis waarvan iemand bedrijfsleider wordt kijk ik wel in een vacature, dat verkoopt toch niet. Ze laten zien dat deze vrouw een bepaald leven heeft, logisch toch. En kinderen zeggen vaak dat hun ouders alles kunnen. Dat de man hier een ondergeschikte rol heeft is een invulling van de schrijfster, de man blijft onderbelicht in deze . Met alle negativiteit tegenwoordig is dit een lekkere luchtige commercial. Goed bedachten goed gecast.
Beste Marjet, deze reclame die over Ilse gaat eindigt met “Dat is het lekkere van Albert Heijn”.
Dat vind ik pas echt een uitglijder van de makers.
Geweldige reclame. We managen een samengesteld gezin...brrr.
Wahahaha .. en jij noemt jezelf niet feministisch??? Hilarisch dit.. het a live woman... nu zet je jezelf werkelijkheid schut.. AH.. ik kom er uit principe niet, maar vind ook deze reclame weer een schot in de roos... superleuk!! Gewoo zo doorgaan. ??
het is een hele goede reclame campagne van AH kudos aan het reclamebureau. De vrouw door het glazenplafond gestoten en in een top management functie alle ballen prive en zakelijk in de lucht houdend deze infomercial heeft het allemaal, had bijna een postbus 51 spotje kunnen zijn. Je moet een verrekte zure sloot zijn om hier de humor niet van in te kunnen zien, en kennelijk zijn die er nog.
Flikkers zijn dus lui volgens Marjet Heins...
Sneeuwvlokje in de bocht. Get a life. En nee, ik voel niet de minste aandrang om dit verder toe te lichten.
Jezes, haha. Stel je aan. Ik vond het een erg leuke reclame, en dat zeg ik niet vaak.
Groetjes van een vrouw (die niet snel op d'r teentjes getrapt is)
Ik lees meer verzuring dan ik proef als ik een pot zure haring open trek. Deze AH reclame is juist leuk en fris dus niet zo janken, er zijn ergere dingen in de wereld.
Filmpje niet gekeken, maar een Appie vinden is prima, want dan is er dus een Lidl of Aldi in de buurt (als het moet een Jumbo of Coop). Linders ook prima maar daar zijn er niet teveel van. En niet tevergeten de vele aangename winkels over de Oostgrens.
Anyway, kom hier via TPO, en Marjet: reclame wordt gemaakt door debielen om het gros van de consumptie-debielen te beinvloeden en AH is een debiele zaak. Who gives a shit? Het is 2019; 1984 en Idiocracy zijn realiteit en als de marketingdebielen chachacha dansende LTGTIXP16v groengeel gestreepte olifanten die een moslim pijpen en Trump bashen om glutenvrije broccoli aan Zeeuwse drag queens met een Antilliaans/Albanese achtergrond te slijten: wie geeft er een vliegende neuk?
Je weet toch dat het reclame is? Who cares? Als je dan toch tijd over hebt: ga iets tegen religie of Brussel doen of de klimaatleugens.
Goed weekend!
Het is het zoveelste voorbeeld van een reclame waarin de man als lulletje rozenwater wordt weggezet. Helaas zal de mening van Marjet Heins niet gehoord worden.
Totaal niet mee eens.Het is een personage net zoals meneer van Dalen was. En veel mannen voeren geen bal uit in huis, al zouden veel vrouwen dat willen. Helaas.
Weer zo'n hoogopgeleide jonge vrouw die boodschappen doet bij de biowinkel en het liefst muntthee drinkt. U bent helemaal geïndoctrineerd met het progressieve virus. U probeert uw eigen moraal aan anderen op te dringen - wat u goed vindt, is goed. Het wordt tijd dat u terug naar de keuken gaat, waar u thuis hoort!
Get a life.
Wat een slap gelul
Geen gevoel voor humor? Het is satirisch bedoeld. Dus met een knipoog.
Ik ben een vrouw vind het filmpje juist grappig geen last van
Mannen zijn nu eenmaal anders en wat is er tegen pizza
Leuk filmpje niks mis mee
Weet je wat het probleem is tegenwoordig dat we overal een discussie van maken
Gewoon een leuke satirische reclamespot.
Ik geloof niet dat de AH zich hiermee tot doel stelde een realistisch beeld te schetsen van onze samenleving, of van een gemiddeld gezin. AH wil dat de spot blijft hangen en doet dat door een aaneenschakeling van feelgood-momentjes. Daarin zijn ze uitstekend geslaagd. En als die 2% zure feministes stennis gaan maken, dan is de spot dubbel geslaagd, want extra exposure.
Als de Marjet Heins'en van deze wereld het voor het zeggen zouden krijgen, wat zou de wereld dan toch dodelijk saai worden...
Paulus, wat jij wel of niet gelooft, intereseert geen drol.
'Boos en diep verdrietig'...
Dit moet wel een millennial snowflakje zijn.
Meid, de wereld is niet maakbaar en zolang je tot een kleine minderheid behoort, kun je je mening nu eenmaal niet opleggen aan die grote meerderheid die dit gewoon een heerlijke reclamespot vindt. Huil even uit in je safespace en neem een extra hap van je quinoareep met een flinke pint boerenkoolsap.
Fijne zondag.
Tsjongejonge, ik vind het een geweldige reclame! Het lijkt wel of sommige mensen altijd wat te zeiken willen hebben. Zie ook eens ergens de lol van in. En dan weer in hokjes denken....emancipatie.... Hopelijk doe je het zelf in je eigen "geëmancipeerde" leven dan veeeeeeel beter, met een hardwerkende die verse pizza's bakt voor je :-)
Ik denk dat humor de beste oplossing is in deze, er zijn nu eenmaal weinig super rouwen (vond het wel fijn dat er herkenbare knulligheden in zaten) en geef toe de meeste taken in het huishouden worden nog steeds door vrouwen uitgevoerd. Probeer de man anders als een enorme lambal te zien, die bestaan namelijk ècht waar! PS misschien had papa wel een groentebodem pizza uitgezocht...
Ik in ie reclame voor hoortoestellen van Scoonenberg veel erger . Zwaar beledigend voor ouwe mensen maar geen hond die dat interesseert ...
De grap is juist dat je eerst niet door hebt dat het over de Albert Heijn gaat. Pas wanneer ze gaat koken met recepten van Allerhande dan begin je te denken 'Hééé ...'. En wanneer Harry in beeld komt dan is de grap af.
Als ze direct aan het begin van de reclame een vakkenvuller is dan zou dat de grap al weggeven.
Je mist abstractie niveau mevrouw Marjet. Dat verklaart je primaire gevoel en reactie. Ik wens je nog veel persoonlijke ontwikkeling toe.
Deze man kan er in ieder geval niet boos om worden. Ik kan er hartelijk om lachen, want in tegenstelling tot u heb ik wél gevoel voor humor. Het zijn de zure types zoals u die de lol uit het level halen voor de normale mens. Alles moet maar correct zijn en niemand mag gekwetst worden? Ik beslis zelf wel of ik mij gekwetst voel en ik kan dan ook prima zelf de tv uit zetten zonder de rest van de wereld er mee lastig te vallen. Zeur niet, zuur mens..
Hij mag mijn poes ook wel komen verwennen met die tandenborstel ;)
Misschien is deze mevrouw jaloers ? Gertriggerd? Een gezellig ,rommelig warm beeld van een gezin maakt haar boos en verdrietig? En hoe ziet dat eruit, in de praktijk het 'managen' van een samengesteld gezin ? Ik krijg een beeld : Gecoached ,politiek correct , met gezinsmanager Heins aan het hoofd van de tafel die het biologische vlees snijdt , of vegaburgers uitdeelt . Oei wat een commercial zou dat zijn .
Deze mevrouw roept net iets te hard en te vaak dat ze zo lekker los, ruimdenkend , buiten de lijntjes leeft . Maar de grootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst . De meeste Nederlanders verlangen naar warmte , gezelligheid en zo nu en dan een papa die roept : weet je wat , in heb 4 nachtdiensten achter de rug , ik gooi een pizza in de oven . En kinderen die :Yes, lekker pap ! roepen . Of zoiets . Dat is wat deze commercial wil uitstralen. Dat is misschien wat deze mamager ontzettend mist in haar leven . Het raakt zo'n gevoelige snaar dat ze in haar blog flinke missers maakt . Over bh- verbrandende feministen en flikkers bijvoorbeeld. Het is een afschuwelijk reclame spotje maar ze kijkt wel uit naar het vervolg . Om daar dan weer zuur en verbitterd op los te gaan? Vooral mannen moeten protesteren tegen deze reclame campagne ? Dat maken ze zelf wel uit denk ik. Deze zogenaamde geëmancipeerde mevrouw heeft vast een Ja - Knikker thuis op de bank zitten . O nee niet de bank , hij staat natuurlijk in de keuken . Dit is geen nuttige blog dit is schreeuwen om het schreeuwen .
Deze nieuwe AH campagne is leuk en spreekt de meest mensen aan . Er zitten mensen achter die verstand van zaken hebben .Het is het begin van een nieuwe campagne waarbij Ilse aan ons wordt voorgesteld . That's all. En als je zo getriggerd raakt en er verdrietig van wordt dan komt het allemaal iets te dichtbij denk ik. Beetje overspannen allemaal en weinig professioneel.
Deze mevrouw moet nog veel leren.
Practice what you preach en ga dan lekker bloggen.
Mensen hebben altijd wat te zeiken dat is de vertrutting van Nederland.
Nog ff dan gaan we allemaal het klosster in...
Sorry hoor maar het is natuurlijk helemaal fout wat u typt.
Het reclame filmpje laat ook helemaal niet zien hoe het hoort te gaan in een normaal gezin.
De vrouw hoort sowieso in de keuken want ten eerste: Het enigste recht van een vrouw is het aanrecht. En ten tweede een vrouw kan nooit zoveel dingen tegelijk doen aangezien ze maar maximaal 6 hersencellen hebben, voor elke gaspit 1.
De kinderen mogen niet zomaar buiten spelen want die moeten de vader van bier voorzien als hij terug komt van een harde dag jagen in het bos.
Dus albert heijn moet wat eerlijker worden in hun afbeelding van een normaal gezin, en u moet in uw blog dat dan ook wel eerlijk opschrijven.
...
.....
.......
........
.........
Hopelijk begrijpt iedereen wel dat dit natuurlijk sarcastisch bedoeld is...
Maar alstjeblieft mensen... Neem toch tegenwoordig niet alles zo serieus en voel je niet met alles persoonlijk aangevallen... Mensen zijn tegenwoordig over alles zo verschrikkelijk snel over hun toeren omdat het maar allemaal zo "politiek correct" moet zijn...
Mensen neem alles niet zo facking serieus en geniet nog van dingen zonder gelijk helemaal over je theewater te gaan... Gewoon lekker chillen en niet OVERAL wat achter zoeken...
Inderdaad emancipatie van de vrouw wordt hier totaal teniet gedaan.
Wat een vreselijk reclame filmpje van Albert Hein. Ik kan er niet naar kijken!
Mens GET A LIVE.
Ik vind het wel heel erg jammer dat het woord "flikker" wordt gebruikt in dit artikel. Verder ben ik het helemaal eens!
Persoonlijk een vreselijke reclame die me professioneel het gevoel geeft dat Ah niet de vinger aan de pols heeft. Kundig gemaakt en veel marketing doelen verwerkt. Check. Maar een supermarkt van de toekomst is AH dus duidelijk niet. Gewoon een achterhaalde knusse grutter. Niet teveel vragen stellen ajb. Een vrouw die eigen leidinggevende functie wegwuift, al het huishoudelijk werkt doet en genoegen neemt met een puber als man. Tjees hoe lang gaat deze reclame lopen? Voorbeelden Soof en Bridget Jones zijn ècht al lang geleden, de oertijd als je kijkt naar Working moms.
Wat een vreselijke reclame. Die mensen kunnen er ook niets aan doen, maar ik vind het vreselijk om in die fletse ogen te kijken van die mevrouw en de kinderen. Als je modellen uitzoekt voor een spot let je toch ook op de ogen die ook een spiegel van de ziel zijn. Bij voorkeur zijn het sprekende ogen en niet van die koele bevroren meren.
Ik denk dat de schrijfster compleet de boodschap van deze commercial niet begrijpen heeft. Men zegt altijd “In een emotionele uiting op papier moet het nogmaals gelezen worden op een rustiger moment”. Uit dit verhaal kan ik halen dat dat totaal niet gebeurt is... Ik denk dat het overgrote deel van de gezinnen in Nederland zich kunnen vinden in het leven van Ilse.
Geef aub piekema nieuw leven
Waar maak je je eigen druk om het is een leuke reclame en zeker herkenbaar voor heel wat mensen. Gelukkig geen hamsters want die vond ik oervervelend.
Ik denk dat als ik Ilse tegen zou komen in de ah, ik haar een muilpeer zou verkopen.
doe mij
een plezier
luister/directie Albert Heijn
NU eens
echt naar
Wakker Dier
uw krenterige
klanten interesseren
mij geen
zier
fanaten
de eerste
dag/nieuwjaar
werd met
geld gesmeten
't leken bommen
granaten
stickerloos kipfilet
2 keer 1
stuk
jaar 2020
nog steeds
voor hen...
geen seconde
geluk
vaste klant a