Overslaan en naar de inhoud gaan

Op 't randje en erover: Eeuwige Jeugd komt met nostalgische feelgood-campagne

Bierbrouwer lanceert op Turks Fruit geïnspireerde merkfilm. Buutvrij tekende voor concept en creatie.
De eeuwige jeugd
Handjes thuis!
De eeuwige jeugd
Handjes thuis!

Welke jonge stedeling heeft er geen magische herinneringen aan die ene avond, waar iets meer alcoholische versnaperingen de revue passeerden dan eigenlijk de bedoeling was? De nieuwe campagne plus herpositionering van bierbrouwerij de Eeuwige Jeugd van de hand van bureau Buutvrij moet dit nostalgische gevoel uitstralen. 

related partner content for mobile comes here

Leven in de brouwerij

We kijken in de merkfilm naar een jong fietsend stel dat verliefd door de straten van Amsterdam zwiert, juist: geïnspireerd op de bekende 70’s-film Turks Fruit. De klanken van Toots Thielemans zijn ingeruild voor meer bij de huidige tijd passende elektronische beats, begeleid door de raps van Gotu Jim, die weer bekendstaat als protegé van De Jeugd van Tegenwoordig-rapper en schrijver Pepijn Lanen. Zowel het nummer als de pay-off luistert naar de toepasselijke titel 'Gooi leven in de brouwerij'. Een 'nu al iconische track', zegt Buutvrij met de nodige branie.

Outdoor-uitingen van De Eeuwige Jeugd
Outdoor-uitingen van De Eeuwige Jeugd

Veel gelachen

Buutvrij staat bekend om zijn eigentijdse werk, zo ontwikkelde het recent ook sferische campagnes voor onder meer Auping en Omroep Zwart. De 'kernwaarden' van het bureau en Eeuwige Jeugd sluiten 'supergoed' op elkaar aan, zegt medeoprichter Reuben Alexander. Dat merkte hij gedurende de samenwerking. 'Er was veel creatieve vrijheid en er werd veel gelachen. Zo hebben we onze klanten het liefst. Daarnaast is het fijn om hardwerkende, Amsterdamse ondernemers te helpen met niet alleen het werk onder de motorkap, maar ook meteen de auto op te poetsen en een lekkere campagne te maken.'

De merkfilm is geregisseerd door director Véras Fawaz, die ook werkt voor hitsensatie Goldband. Hij omschrijft 'zijn' film als brutaal, liefdevol en avontuurlijk. En daar lijkt geen woord aan gelogen.

Eeuwige Jeugd werkte eerder samen met bureau Aanstekelijk, rapper Donnie en Albert Heijn voor een ‘eenmalige’ campagne. Ook de samenwerking met Buutvrij is 'niet exclusief', aldus het bureau, hoewel dat wel de ambitie is. Het bier van Eeuwige Jeugd ('fris met een twist') is verkrijgbaar in de horeca en supermarkt.

De campagne wordt naast online uitgerold in outdoor. Bekijk 'm hieronder:

Credits:
Klant: De Eeuwige Jeugd
Verantwoordelijke bij klant: Jules Oostendorp & Shannice Wilner
Bureau: Buutvrij for life
Creatie: Jorn Dost, Maarten Boer, Lotte den Toonder
Account: Charlotte van der Zanden
Creative producer: Chantal Ebbinge
Strategie: Thomas van der Mijl
 Directed: Veras Fawaz
Production Company: Underscore
Executive producer: Willem Beelaerts van Blokland
D.O.P.: Sami El Hassani
Producer: Rox Patawala
Producer: Matthijs Los
1st AC: Vincent Geijsel
2nd AC: Mark Modder
Gaffer: Christiaan Van Marle
Art: Gemma Zapateiro
Art assistent: Elnaz Karami
Styling: Nikki Vekemans
MUA: Melanie Foeh
Grip: Björn Schumacher
PA: Cas Velthuis
Runner: Willard Jonathans
Edit: Willem Beelaerts van Blokland
Colorgrading: Wietse van Bezooijen
Sound design: Amplify
Fotografie: Jaap Beyleveld
Fotografie assistent: Jurian de Graaff 
Muziek: Gotu Jim (Jim Lageveen), Daniël Gimberg en Timo Zoestbergen
Cast: Zoe Love Smith & Reiky de Valk
Media: 5PM

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Bugmenot Not

Leuk en fris!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in