Overslaan en naar de inhoud gaan

Metakids lanceert confronterende campagne rondom erfelijke aftakeling bij kinderen

De campagne, van de hand van Joe Public, moet voor meer bekendheid rondom de dodelijke metabole ziekte zorgen.
'Onderzoek naar snelle diagnose en behandeling is van levensbelang'
'Onderzoek naar snelle diagnose en behandeling is van levensbelang'
'Onderzoek naar snelle diagnose en behandeling is van levensbelang'
'Onderzoek naar snelle diagnose en behandeling is van levensbelang'

'Ons kind is dood door ons. En we konden er niets aan doen.' In de nieuwe campagne van stichting Metakids zien we jonge ouders die zich schuldig en machteloos voelen door de dodelijke ziekte van hun kind.

related partner content for mobile comes here

Een zogenoemde metabole ziekte wordt veroorzaakt door een foutje in het dna van beide ouders van het kind. Een noodlottig toeval dat vaak pas aan het licht komt na de geboorte. De onomkeerbare aftakeling is dan al ingezet. Zonder snelle diagnose en passende behandeling is het noodlot in veel gevallen bezegeld.

De campagne, ontwikkeld door reclamebureau Joe Public, moet voor meer bekendheid rondom de ziekte helpen en voor donaties zorgen.

Onderzoek is van levensbelang

Georgette Bicker, hoofd communicatie Metakids: 'Nog niet veel mensen weten het, maar metabole ziekten zijn een van de grootste doodsoorzaken onder kinderen in Nederland. Veel kinderen halen hun eerste verjaardag niet eens. Onderzoek naar een snelle diagnose en behandeling is dus van levensbelang.'

Foto’s en verhalen van ouders

De campagne wordt uitgerold op televisie, online en outdoor. Op de website van Metakids staan foto's en verhalen van ouders die met de ziekte te maken hebben of hadden. In Huis Vasari (Vrije Academie) in Amsterdam werden vandaag de uitingen onthuld in aanwezigheid van de ouders in de campagne en ambassadeurs van de stichting waaronder Dieuwertje Blok en prinses Laurentien. Bekijk 'm hieronder:

Credits:

Metakids: Georgette Bicker, Mirjam Willinge Prins, Dominique Knaepen, Pieter Brinkhorst
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Strategie: Jeroen van Eck
Account: Eva Krook, Jolies van Rijn, Brent Slooten
Creatieve directie: Marcel Hartog
Creatie: Ruben van Dijk, Mats Wilke
Productie: Joe Public Shoot
Producers: Fiona Jacobs, Dylan Driessen
Fotografie: Frank Ruiter
D.O.P.: Gabor Deak
Grading: Remi Lindenhovius
Sounddesign: Most
Voice-over: Dieuwertje Blok
Online: Ton Habraken
Edit: Johannes de Jong

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in