Overslaan en naar de inhoud gaan

Met motorsportcampagne grijpt Porsche terug naar de kern van het merk

Aan de hand van de race- en circuitgeschiedenis vertelt het sportwagenmerk over de lessen die het leerde.
Met motorsportcampagne grijpt Porsche terug naar de kern van het merk  
Met motorsportcampagne grijpt Porsche terug naar de kern van het merk  
© DentsuAchtung
Met motorsportcampagne grijpt Porsche terug naar de kern van het merk  
Met motorsportcampagne grijpt Porsche terug naar de kern van het merk  
© DentsuAchtung

Porsche lanceert een nieuwe campagne waarin het teruggrijpt naar de kern van het merk: performance. In een drietal video’s laat het merk de geschiedenis zien en toont het waar de successen van het bolidepark op gebouwd zijn. De campagne, ontwikkeld door DentsuAchtung, moet duidelijk maken dat Porsche altijd trouw zal blijven aan het prestatie-dna van het merk.

related partner content for mobile comes here

Ontwikkelingen toekomst

De achterliggende gedachte die Porsche geeft bij de release van de video’s en bijbehorende website is dat er een snelle verandering gaande is in de automotive-industrie. Zo geeft ook het sportwagenmerk te kennen dat het onder andere elektrificatie, nieuwe mobiliteitsvormen en verduurzaming hoog op de agenda heeft staan, daarbij brengt innovatie ook spannende ontwikkelingen met zich mee.

Ontwikkelingen waarvan Porsche nu benadrukt dat die nooit afbreuk zullen doen aan de beloofde en bekende prestaties van de sportwagens. 

De lessen van Porsche: Les 1

De aanhouder wint

Circuit als laboratorium

Porsche, dat meer onder de aandacht wil brengen bij het publiek dat het vanuit de oorsprong onlosmakelijk verbonden is met de motorsport, stelt dat het circuit het laboratorium is van het merk. 'Het is de plek waar de nieuwste innovaties en technieken getest worden voordat deze doorgevoerd worden in de dagelijkse modellen.'

Het automerk noemt het afleggen van topprestaties en het steeds weer verleggen van de grenzen van mogelijkheden als voornaamste argumenten voor het succesvolle laboratoriumwerk door de jaren heen.

De lessen van Porsche: Les 2

Grote veranderingen beginnen met weerstand

Typerende mentaliteit

Volgens Ruurd Neurink, manager marketing & communicatie bij Porsche Nederland, is het verleggen van grenzen een onderdeel van de mentaliteit die niet alleen doorsijpelt in alles wat Porsche doet, maar die ook typerend is voor de mensen die een Porsche rijden.

‘Porscherijders zijn mensen die zichzelf graag uitdagen, die hun grenzen verleggen om alles uit zichzelf te halen en tot topprestaties te komen. Dit is een mentaliteit die we graag eren.’

De lessen van Porsche: Les 3

Zonder falen geen slagen

Groei door tegenslag

Rita Lopes van den Broek, copywriter bij DentsuAchtung, vervolgt dat Porsche groot is geworden door de successen op het circuit, maar dat het merk misschien wel meer gegroeid is door de tegenslagen die daaraan vooraf gingen. Uiteindelijk leer je juist van je ‘verliezen’, succes is een de bekroning daarop. Met deze campagne willen we juist die lessen delen en laten zien hoe elke Porsche gevormd is op ‘t circuit.’ 

Typografische benadering

Bex McNally, art director bij DentsuAchtung, voegt daaraan toe dat ze wilden dat de campagne lessen laat zien die iedereen zich zelf eigen kan maken ‘We kozen qua beeld dus niet voor klassieke motorsport beelden uit ‘t archief, maar voor een typografische benadering. Een frisse manier om de lessen voor zichzelf te laten spreken.’ 

De video’s worden digitaal ingezet. Op de landingspagina worden de verhalen achter de drie lessen verder uitgediept.

Lees ook: Porsche wil meer vrouwen aanspreken door te breken met conventies

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in