Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl Duitsland steekt de draak met emo-kerst

Het genie achter alle emo-kerstcommercials van de supermarkten, is Arnold. Hij ziet nu in dat het de hoge prijzen moet verhullen.
Arnold trekt ten strijde tegen hoge prijzen
Arnold trekt ten strijde tegen hoge prijzen
Arnold trekt ten strijde tegen hoge prijzen
Arnold trekt ten strijde tegen hoge prijzen

Via een woordgrap (het woord 'cringe' wordt gebruikt om aan te geven hoe verschrikkelijk die kerst-tvc's zijn), besluit Arnold als Grinch de strijd aan te binden met hoge prijzen. Uiterst eigenaardig allemaal, maar het lukt Lidl Duitsland wel om ver weg te blijven van de mainstream.

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Der Cringe | Dein Weihnachtsmarkt | Lidl lohnt sich

In Nederland wel emo

Dat de overkoepelende Lidl-organisatie de landen vrijlaat om hun eigen communicatielijn te kiezen (ook met Kerstmis), blijkt uit werk dat in andere landen wordt gemaakt. In Nederland zit Lidl wél dicht op de emotie. Het vraagt aandacht voor kinderarmoede met deze commercial:

Luxe voor iedereen, met de 500 kerstproducten van Delicieux! | Lidl TV commercials

Future Lidl

In Groot-Brittannië is de aanpak weer radicaal anders. Daar zijn we dezelfde kersttafel-scène in het nu en steeds verder in de toekomst. Belofte: 'We'll always be Lidl on price.'

Lidl GB I Big on a Christmas you can ALWAYS believe in

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in