Overslaan en naar de inhoud gaan

KWF lanceert eerste merkcampagne uit de koker van Media.Monks

KWF zet in de campagne een levensverhaal centraal. 'Tegen kanker, voor het leven' is als streven terug te zien.
KWF campagne
Een still uit de campagne
© Afbeelding: KWF
KWF campagne
Een still uit de campagne
© Afbeelding: KWF

KWF, het grootste doel van Nederland, lanceert een nieuwe merkcampagne om haar propositie 'voor het leven' te vieren. De campagne is op televisie en online te zien en is gecreëerd en geproduceerd door Media.Monks. 

related partner content for mobile comes here

Het bureau werd eerder dit jaar door KWF aangesteld als lead agency. 

Iedereen kan iets doen

Dat iedere Nederlander in zijn leven te maken krijgt met kanker, is inmiddels goed bekend. Maar dat iedereen ook iets kan ondernemen om kanker te bestrijden, mag nog meer aandacht krijgen. Met de campagne wil KWF 'een verdere mindshift teweeg brengen; iedereen kan een verschil maken door acties te organiseren, er aan deel te nemen of er aan bij te dragen.' Media.Monks geeft zelf aan dat het een eigen actie houdt 'om geld in te zamelen en medewerkers aan te sporen digitaal te collecteren of digitaal donateur te worden.'

Focus op positieve emoties

De KWF-campagnevideo uit de koker van het Nederlandse bureau zoomt in op het leven van een vrouw en haar dochtertje. 

Robert van der Lans, executive creative director van Media.Monks, licht toe: 'Met deze campagne leggen we de focus op positieve emoties; onmacht omzetten in kracht. Die waren altijd al onderdeel van de campagnes van KWF, maar nog niet eerder is er zo de nadruk op gelegd. En we onderstrepen de aantrekkingskracht van het merk: KWF staat voor collectiviteitsgevoel en trots. De positieve emoties, de kracht van saamhorigheid en een prachtig persoonlijk verhaal is een combinatie die deze campagne zo vernieuwend maakt.'

(Tekst loopt door onder de video)

Op je gezondheid?

Vorige maand was KWF ook in het nieuws met een campagne, toen in samenwerking met de Maag Lever Darm Stichting. Die campagne vroeg aandacht voor de negatieve effecten van alcohol op je gezondheid.

Credits nieuwste KWF-campagne:
Verantwoordelijk bij KWF: Krista Bank, Mirjam Heffels, Bas Brand, Annemieke Plemp en Anneloes Roelofsen
Bureau: Media.Monks
Creatie: Robert van der Lans, Niels de Wit, Pieter Schouten, Marielle Tolen, Nick Philipse, Katharina Ziemkus
Strategie: Roos Kunen, Tom de Kort, Sadie De Maioribus
Account: Oscar Hamming, Marcella Beekman
Productie: Sandra Wamelink, Coco Andre de la Porte
Regie: Daan van Citters & Nick Harmsen
DP: Tim Kerbosch
Gaffer: Jeroen Zwart
Art: Sanne Schat
Edit: Leda Zhang
Muziek: Media.Monks: Einar Ihle
Sound Design: Posta: Casper Molin
Grading: De Grot: Joppo

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in