Overslaan en naar de inhoud gaan

TUI's nieuwe campagne laat de gebruiker een slimme qr-code scannen

Door een qr-code te scannen, ziet de gebruiker de nieuwe wintersportbestemming en maakt hij kans op een gratis reis.
TUi qr code campagne
Een campagnebord van TUI
© Afbeelding: aangeleverd
TUi qr code campagne
Een campagnebord van TUI
© Afbeelding: aangeleverd

De regenachtige zomer is nog in volle gang, maar TUI stort zich al op de promotie van diverse wintersportbestemmingen. Voor de campagne gebruikt het reisbureau grote schermen met een qr-code die onderdeel lijkt van de afbeelding. Wie de qr-code scant, maakt kans op een gratis wintersportvakantie.

related partner content for mobile comes here

De campagne is bedacht door The Family Amsterdam, het creatieve bureau van TUI. Om weinig opvallende qr-codes te genereren, gebruikt het bureau de techniek van Stable Diffusion. Dit is een programma met kunstmatige intelligentie.

TUI qr code campagne
Campagnebeelden Afbeelding: aangeleverd

Snel acteren

Creative director Ed van Bennekom van The Family legt uit: 'Wij kwamen de techniek een paar weken geleden tegen op Reddit (een socialmediaplatform, red.) en hebben direct TUI gebeld. Die zeiden meteen ja. Korte lijnen en snel acteren, dat is hoe je als merk voordeel kan halen uit snelle technologische ontwikkelingen.'

Ook Frans Leenaars, Chief Marketing Officer Western Region van TUI, is enthousiast. 'Deze nieuwe toepassing van generatieve AI stelt ons in staat om op een frisse en prikkelende manier te communiceren met onze klanten. Met deze innovatie, hopen we mensen nieuwsgierig te maken en te inspireren om onze wintersportbestemmingen te ontdekken.'

De campagne start deze week in Nederland en België via de 237 retailvestigingen van TUI.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in