Overslaan en naar de inhoud gaan

Aidsfonds lanceert merkcampagne die realiteit aidsbestrijding blootlegt

Aids is op te lossen, dus waar wachten we op? Zo luidt de boodschap uit de nieuwe campagne gemaakt door N=5.
Aidsfonds
Aidsfonds

Tijdens Pride lanceert Aidsfonds een nieuwe merkcampagne, gemaakt door N=5, die de realiteit van aidsbestrijding blootlegt: hiv-medicijnen bestaan al meer dan 25 jaar, maar nog steeds blijven er meer dan 9 miljoen mensen verstoken van deze levensreddende zorg. Daarom luidt de boodschap in de nieuwe merkcampagne: ‘Aids is op te lossen, dus waar wachten we op?’ 

related partner content for mobile comes here

In de campagne zien we de 'wachtkamer van de wereld'. Een metaforische plek waar mensen die hiv hebben eindeloos wachten op medicijnen. Hoewel je in Nederland gezond oud kunt worden met hiv, geldt dat nog lang niet overal ter wereld. In de campagne worden persoonlijke verhalen van verschillende mensen uitgelicht die in de ‘wachtkamer’ zitten, wachtend op levensreddende zorg.

Campagne Aidsfonds

'Als je naar de feiten kijkt, lijkt het een simpel probleem', zegt Thijs Bontje, creative partner N=5. 'De medicijnen zijn er, maar niet voor iedereen. We hopen met deze campagne dit inzicht momentum te geven en de oplossing voor iedereen weer een stap dichterbij te brengen.'

Campagne Aidsfonds

Credits

Klant: Aidsfonds
Creative Director: Thijs Bontje
Creatie: Tim Teunissen & Mike Kleijnen
Agency Producer: Anna Bosscher
Account: Karijn van den Bossche, Luanne Quax, Judith Petit
Strategie: Jens Hellewaard
Productie Maatschappij: Since '88
Regie: Nick Harmsen & Daan van Citters 
DOP: Martijn Melis
Fotograaf: Yara Jimmink 
Online/ Grading: Captcha
Geluid: Posta Sound

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in