Overslaan en naar de inhoud gaan

Kleine winkels worden groot met DHL

DHL laat met nieuwe campagne zien hoe Thomann, ’s werelds grootste muziekwinkel, ooit heel bescheiden begon.

De campagne ‘Power of Globe Trade’ legt uit welke rol DHL speelt bij internationaal zakendoen. Het distributiebedrijf bezorgt onder andere wol uit Mongolië naar alle uithoeken van de wereld, en brengt een noodvervangende satelliettelefoon naar AntarcticaMaar dat niet alleen: ook gitaren, trompetten en vleugels van Thomann reizen met DHL naar de verste uithoeken van de aarde.

related partner content for mobile comes here

The sky is the limit

Hans Thomann, de oprichter van Thomann, opende in 1968 zijn muziekwinkel in het piepkleine Duitse dorpje Treppendorf, dat 191 inwoners telt. Thomann verkocht eerst instrumenten vanuit zijn rugzak, maar sinds hij een webshop heeft geopend is the sky the limit. DHL bezorgt dagelijks 20 duizend pakketten voor Thomann naar muziekliefhebbers in 140 landen, dat is de boodschap van de reclame. 

De campagne is gemaakt in samenwerking met 180 Kingsday en laat zien hoe kleine winkels zoals Thomann door DHL wereldwijd producten kunnen leveren. Executive creative director Kalle Helzen van 180 Kingsday: ‘We hebben het soms over de negatieve effecten van globalisering, dit verhaal laat juist de kracht ervan zien.’

DHL is niet de eerste dienstverlener die met reclame - ingestoken als waargebeurd verhaal - uitlicht hoe personen door hen zijn groot geworden. WeTransfer heeft onlangs een documentaire reeks gelanceerd over de rol die het platform vervult voor artiesten. Wanneer kunnen we een soortgelijke campagne verwachten van Airbnb, Uber of Spotify? 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in