Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerstcommercial bol.com vol hilarische cadeautrauma's

Kerstmis wordt in reclameland vaak aangegrepen om een lach en een traan te toveren op het gezicht van de kijker, maar bol ziet dat anders.
Bol.com
'Ik ben al een tijdje... vegetariër.'
Bol.com
'Ik ben al een tijdje... vegetariër.'

Hoewel cadeaus over het algemeen met de beste bedoelingen worden gegeven, gebeurt het regelmatig dat cadeaus uiteindelijk toch iets minder geschikt blijken. Dat is de insteek van de kerstcampagne van bol.com, dat ook met kerst trouw blijft aan de humor en nuchterheid waar het merk bekend om staat.

related partner content for mobile comes here

Lees ookDit zijn alle supermarkt-kerstcommercials van 2020

Kerstmis wordt in reclameland traditioneel aangegrepen om een lach en een traan te toveren op het gezicht van de kijker, maar bol ziet dat net even anders. De TVC laat zien hoe verschillende mensen in de aanloop naar kerst voor het eerst het ongemakkelijke gesprek aangaan over de hardnekkige kerstcadeaus die ze jaar in jaar uit van hun dierbaren krijgen. Het achterliggende idee: 'Als het aan bol.com ligt, behoren die kerstcadeaus vanaf nu tot het verleden, want in het brede assortiment van de retailer vindt iedereen een topcadeau.'

Ongemakkelijke humor

'Na een rondvraag in persoonlijke kring leek iedereen z’n eigen versie van een kerstcadeau-trauma te hebben', legt Rob Voortman, associate creative director bij Dept uit. 'Een uiterst herkenbare situatie dus, die goed blootgelegd kon worden in een bol.com-TVC. Deze ongemakkelijke humor bleek een perfecte match met de regiestijl van Nils Vleugels van DPPLR en een nieuwe kerstfilm was geboren.'

Dit jaar pakt bol.com flink uit: niet alleen met een commercial op tv, traditionele out-of-home inzet en digitale doorvertaling, maar ook met spectaculars, een ingepakte kersttram en een Talpa- en Roularta media-partnership.

Credits

Opdrachtgever: bol.com , Noor Hooijdonk, Niels Moes, Danielle Snoeij
Bureau: Dept
Creatie: Rob Voortman, Stella Geurtsen, Simon van Gorkum, Rene Verbong
Strategie: Heleen Hidskes
Account & Project management: Annika Timmer, Fleur Corman
RTV Producer: Raquel Wijngaarde
Productiemaatschappij: DPPLR
Regisseur: Nils Vleugels
Sound: Amp.Amsterdam en Earforce
Post: Kapsalon
Grading: De Grot
Mediabureaus: Dentsu Nederland en Mindshare België

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
puzzle jisaw

Maybe it's their new style of advertising this Christmas season, making a difference, just like candy crush saga is my highlight.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in