Gastblog: Waarom PLUS dit jaar wél de Gouden Loeki binnensleept
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?


Troef
Want dit jaar hebben we naast een prachtige film - die met die opa - ook iets dat de afgelopen jaren ontbrak. Een troef waarmee we zomaar eens die gouden nominatie kunnen verzilveren. Die troef is de muziek, die speciaal voor deze commercial is geschreven.
Voor de enkeling die de commercial niet kent: we zien een puberende jongen die zijn eenzame opa dagelijks verzorgt met bakjes heerlijk eten. Uiteindelijk draait opa de rollen om door zijn kleinzoon te verrassen met een uitgebreid ontbijt. Want goed eten is samen eten.
Joe Buck
De emotionele film inspireerde de toen nog onbekende Joe Buck om er een nummer voor te schrijven, met de toepasselijke titel: The Way You Take Time.
De commercial was nog geen week op tv of de radiostations werden overspoeld met aanvragen. Hoe heet dat nummer van de PLUS-reclame? Wie is de zanger? Staat-ie al op Spotify? Waar kan ik ‘m downloaden?
Beste reclamemuziek aller tijden
Reden voor Joe Buck om een lange versie uit te brengen, die binnen de kortste keren de hitlijsten bestormde. The Way You Take Time werd zelfs uitgeroepen tot beste reclamemuziek aller tijden.
Het moge duidelijk zijn: PLUS heeft dit jaar alle ingrediënten om de Gouden Loeki binnen te slepen. Visueel en auditief. Het enige dat we nu nog nodig hebben zijn stemmen. Dus neem ook even de tijd en stem op: Goed eten is samen eten.
Alvast bedankt! Ook namens Joe.
PLUS & J. Walter Thompson Amsterdam (nu Wunderman Thompson Amsterdam)
Wie wint de 25ste Gouden Loeki?
Donderdag 13 februari 2020 vindt de 25ste Gouden Loeki uitreiking plaats in Theater Amsterdam. Wie vind jij dat er moet winnen? Bekijk alle finalisten op onze speciale webpagina.
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid