Overslaan en naar de inhoud gaan

Gastblog: Samen aan de slag tegen eenzaamheid

Het kan iedereen overkomen...
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Commercial zomereenzaamheid
Zomereenzaamheid
© Ministerie van VWS/Publicis Groupe
Commercial zomereenzaamheid
Zomereenzaamheid
© Ministerie van VWS/Publicis Groupe

Want stel je eens voor: je bent ergens in de 80 en de vrouw waarmee je 50 jaar lief en leed gedeeld hebt, is alweer 2 jaar overleden. De kinderen wonen niet direct om de hoek en na een leven van hard werken om alle eindjes aan elkaar te knopen zit je daar nu…. alleen…. geen hobby, geen sportclub… geen aanspraak.

Een eenzame vakantietijd

En als dan de grote vakantie-uittocht begint neemt die eenzaamheid alleen nog maar verder toe. Je buurtsuper gaat dicht, de kinderen zitten op een tropisch eiland en ook de buren heb je nog gedag gezwaaid toen zij op vakantie gingen.

Klinkt dit dramatisch? Dat kan het ook zeker zijn! Eenzaamheid en kwetsbaarheid ontstaan meestal niet van de ene op de andere dag. Je rolt erin.. en het kan iedereen overkomen.

1 op de 11 ouderen geeft zelf aan zich ernstig eenzaam te voelen. Dat zijn ruim 500.000 mensen. En gedurende de zomermaanden wordt dat gevoel bij vele van hen alleen maar groter. Zij missen vrienden om zich heen, ervaren een leegte, missen gezelligheid en iemand om zich verbonden mee te voelen.

Het gevoel dat je voelt

Hoog tijd om daar aandacht voor te vragen. Best een klus: iedereen is met z’n vakantieplannen bezig, dat “lekker er even tussenuit”-gevoel en dan zit je niet direct te wachten op een commercial met een - toch best wel - zware boodschap. Daarnaast wilden we met de commercial er ook voor zorgen dat mensen die zich al eenzaam voelden, zich niet nog eenzamer gingen voelen.

Dat we daar met deze commercial in geslaagd zijn, is niet in de laatste plaats te danken aan het geweldige acteerwerk van Arnold Gelderman. Hij neemt je gelijk mee in dat beklemmende gevoel van eenzaamheid: je voelt het verdriet en de gelatenheid maar geeft je ook de opluchting door zijn enthousiasme waarmee hij zijn jeu de boules-maatje begroet.

Veel dank gaat naar hem uit, maar ook naar al die mensen die zich naar aanleiding van deze campagne zijn gaan inzetten voor eenzame mensen in hun omgeving.

Minder eenzaamheid; ook jij kunt het

Eenzaamheid kunnen we met elkaar voorkomen. Kijk om je heen en maak eens een praatje met die oudere bij jou in de wijk of straat. Niet voor niets luidt de campagneboodschap ‘Eén tegen eenzaamheid’!

Een belangrijke publieksprijs als de Ster Gouden Loeki op een bijzondere manier zou illustreren hoe Nederland het onderwerp omarmt en serieus neemt.

Laten we samen stemmen tegen eenzaamheid. Op naar die Ster Gouden Loeki!

Publicis Groupe

Wie wint de 25ste Gouden Loeki?

Donderdag 13 februari 2020 vindt de 25ste Gouden Loeki uitreiking plaats in Theater Amsterdam. Wie vind jij dat er moet winnen? Bekijk alle finalisten op onze speciale webpagina.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in