Overslaan en naar de inhoud gaan

Gastblog OHRA: balanceren zonder concessies

Het blijft toch de ultieme prijs in reclameland, die Gouden Loeki.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Finalist Vaas
Vaas
© OHRA/Joe Public
Finalist Vaas
Vaas
© OHRA/Joe Public

Net gestart in de reclamewereld zat ik klaar voor de live uitzending van de uitreiking, samen met al die andere tv-kijkers die meegenoten van de mooiste, beste en grappigste ‘reclames’. Altijd weer spannend wie aan het eind van de show met de publieksprijs aan de haal ging

Heel wat jaren later merk ik dat nog steeds veel mensen buiten de reclamewereld, ook jongeren, de Gouden Loeki kennen. Terwijl de uitreiking toch al een tijdje niet meer live wordt uitgezonden. Het blijft daarom voor mij de belangrijkste prijs voor iedere reclamemaker.

Het blijft spannend

De spanning is dan ook voelbaar, zowel bij OHRA als bij ons bureau Joe Public, wanneer de winnaars bekend worden van het eerste en laatste kwartaal. Bij OHRA voeren we namelijk maar twee tv-campagnes per jaar. Wat betekent dat we des te meer moeten opvallen tussen alle grote adverteerders, met een beetje extra lef.

Blij van humor

Als verzekeraar verkoop je geen hip product. En dan mensen fan van je merk maken is een uitdaging. Nederland wordt gelukkig nog steeds blij van humor in reclame. Net als wij. En daarom kiezen we voor humor in onze spotjes.

Finalist Gele hesjes
Gele Hesjes OHRA/Joe PUblic

Wikken en wegen

Nu is leuke spotjes maken een serieus vak. Wanneer is iets grappig? Wanneer ga je te ver? Daarbij is in de wereld van verzekeraars regulering en controle de standaard. Dus ook intern hebben we de nodige discussie of iets wel kan of juist niet. Bijvoorbeeld toen we de actualiteit als uitgangspunt namen en inhaakten op het fenomeen van de ‘gele hesjes’. Dan is het belangrijk om alle voors en tegens van zo’n keuze tegen elkaar af te wegen.

2x in de top 10

Inmiddels kennen we onze bewegingsruimte. Toch nemen we tijdens de opnames vaak alternatieven met verschillende grappige eindes op, zodat we nog iets kunnen aanpassen als we onbedoeld toch met een grap uit de bocht blijken te vliegen. Zo kunnen we balanceren zonder concessies te doen. En niet zonder resultaat: allebei de OHRA-kwartaalwinnaars in de top-10 van de Ster Gouden Loeki! De uitreiking mag dan niet meer live op tv zijn, als we straks in de zaal zitten is het weer ouderwets spannend.

OHRA, Brenda Gerritsen

Wie wint de 25ste Gouden Loeki?

Donderdag 13 februari 2020 vindt de 25ste Gouden Loeki-uitreiking plaats in Theater Amsterdam. Wie vind jij dat er moet winnen? Bekijk alle finalisten op onze speciale webpagina.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in