Overslaan en naar de inhoud gaan

Febo lanceert allerlaatste collectie, en zo ziet die eruit

Aan alles komt een eind. Voor de laatste kledinglijn heeft Febo zangers Famke Louise gestrikt.
Famke Louise
Famke Louise

'Je moet stoppen op het hoogtepunt', zegt Febo-directeur Dennis de Borst. De snackketen komt nog één keer met een kledinglijn, oftewel 'haute friture'. Voor de allerlaatste collectie heeft het  zangeres Famke Louise gestrikt. Dat zij regelmatig negatief in de spotlights staat, vindt het merk niet erg. 'Net als haar voorgangers ontstijgt zij de grijze massa.'

related partner content for mobile comes here

 

Tipje van de sluier

De fastfoodketen maakte de afgelopen jaren meerdere collecties, maar ondertussen is Febo allang niet meer de enige; Lidl, Zeeman en McDonald's brachten ook kleding uit. 'Nu moeten we met wat nieuws komen', zegt De Borst. Hij licht een tipje van de sluier op: 'Iets met merchandising, maar niks met fashion.'

Eigentijds en eigenwijs

Het snackmerk heeft lang getwijfeld of ze Famke Louise als model moesten nemen. De jonge vrouw krijgt vaak kritiek en is even verguisd als geliefd. 'Toen Natwerk haar voorstelde, twijfelde ik', vervolgt De Borst. 'Maar ze is eigentijds en eigenwijs, dat past bij ons.' De snackketen is niet bang dat haar imago afstraalt op het merk. Ook niet nu ze wordt beschuldigd van plagiaat, aldus de directeur.

Het is overigens niet de eerste keer dat Febo kiest voor opvallende modellen. Rapper Donnie en artiest en tatoeëerder Dikke Dennis zaten in de vorige campagne.

'Volle vertrouwen'

De keten blijft voor nieuwe campagnes bij Natwerk, het bureau dat de kledinglijn heeft bedacht. Borst heeft ondanks de gewraakte 'bloemkoolcampagne' van New York Pizza - die ook door Natwerk is bedacht - nog steeds 'volle vertrouwen' in het bureau. 

Febo
Dikke Dennis
Donny
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Kees

Kleren kopen bij een snackbar? Gaan die daar niet stinken naar patat?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in