Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste puur Nederlandse Hornbach-commercials zijn wel door het vaste Duitse bureau gemaakt

De bekende Hornbach-stijl – beetje vreemd, beetje rauw, niet te serieus – is duidelijk doorgevoerd in deze ‘Nederland-only’…
De klap
De klap
© Hornbach
De klap
De klap
© Hornbach

Hornbach Nederland lanceert een nieuwe campagne. Het is de eerste keer dat de bouwmarktketen speciaal voor de Nederlandse markt commercials laat ontwikkelen. Tot nu toe was alles geadapteerd werk uit Duitsland.

related partner content for mobile comes here

Wel zijn de commercials vervaardigt door hetzelfde Duitse bureau waar alle andere reclamefilms vandaan komen: Heimat uit Berlijn.

Pats

De boodschap van de commercials is dat Hornbach niet werkt met aanbiedingen, maar dat de artikelen er altijd de laagste prijs hebben. Maarten Post, marketing manager Hornbach Nederland, haalt in een toelichting uit naar de concurrentie: ‘Bij andere bouwmarkten vliegen de kortingen je om de oren. Een product dat de ene week zogenaamd in de aanbieding is, wordt een week later weer tegen een extreem hoge prijs verkocht.’ Het antwoord dat Hornbach daar in de commercial op geeft, is een klusser die zich in de bouwmarkt onder meer hardop afvraagt of het product geen ‘lokkertje’ is. Vervolgens wordt hij tot de orde geroepen met een klap in het gezicht. Zie video hieronder (andere twee onderaan dit bericht).

Hand erop: Geen aanbiedingen. Altijd voordelig. – Lokkertje

Geen lokkertjes

De basis van de campagne wordt gevormd door drie verschillende commercials die op televisie worden uitgezonden. De hoofdrolspeler haalt daarin alle clichés aan over aanbiedingen. Van ‘Morgen is het product vast duurder’ tot ‘Altijd de laagste prijs, dat gelooft toch niemand?’ Met een klap in het gezicht wordt hij tot de orde geroepen. Pay-off: ‘Geen lokkertjes. Hand erop.’

Radio, out of home, online video en display, social media en print completeren de crossmediale campagne.

Credits:

  • Bureau: Heimat Berlin
  • Productie: Holy Fools
  • Regie: Andre Maat
  • Muziek: Audentity

Hand erop: Geen aanbiedingen. Altijd voordelig. – Aanbieding

Hand erop: Geen aanbiedingen. Altijd voordelig. – Prijs

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in