Overslaan en naar de inhoud gaan

EuroParcs lanceert eerste tv-commercial: ‘We leggen een link met voetbal, niet met het WK'

Het aantal geboekte vakantieverblijven moet omhoog, vindt marketingmanager Marco Budding.
europarcs campagne
Het is goed toeven op Europarcs
europarcs campagne
Het is goed toeven op Europarcs

EuroParcs is voor het eerst in de reclameblokken van de Nederlandse en buitenlandse televisie te zien. Doel van de commercial genaamd 'Je hebt 't gevonden' is om een breder publiek dat een verblijf op het vakantiepark overweegt te bereiken. Ook wordt 'de diversiteit aan accommodaties' over de bühne gebracht.

related partner content for mobile comes here

De naamsbekendheid van het vakantiebedrijf is, mede door het sponsorship met Feyenoord, de laatste jaren groeiende, maar dat is nog niet genoeg, aldus marketingmanager Marco Budding. De campagne moet het vakantiemerk 'een extra boost' geven, zegt hij. Europarcs heeft 65 parken in Nederland, Duitsland, België, Luxemburg en Oostenrijk.

Eerder dit jaar bracht Europarcs een (online) commercial uit, ontwikkeld door House of Sports.

Meer omzet door tv

EuroParcs besteedde zijn marketingeuro's voorheen voornamelijk aan offline uitingen, zoals abri's, print en online marketing. Het bedrijf adverteert nu voor het eerst op televisie. Budding: 'Hoe groter je bekendheid, hoe groter de voorkeur, is mijn overtuiging. Het uiteindelijke doel van de campagne is om de omzet van geboekte vakantieverblijven te laten groeien.'

De tv-commercial, in versies van 20 en 40 seconden, wordt tijdens het WK uitgerold. Ook na het toernooi en in het nieuwe jaar zal 'ie nog te zien zijn, zowel in Nederland als in het buitenland.

Geen link met WK

In de commercial kijken we naar een oudere man op een Europarcs-vakantiepark die op zoek gaat naar de eigenaar van een voetbal die in 'zijn' tuin is beland. Een woordvoerder laat desgevraagd weten dat er inderdaad een link met de voetbalsport wordt gemaakt, maar níet met het WK in Qatar. 'Dan was-ie meer 'oranje' geweest. We leggen gewoon een verband met vertier, feelgood, en dat is voetbal, nog altijd de nummer één volkssport.'

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits:
Creatie: Robbert Dirksen en Serge van Wijngaarden
Productiemaatschappij : Uhu-Productions
Regie: Alain Friedrichs
Componist : Sizzer
Media: Abovo Maxlead

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in