Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn alle Grand Prix' van de Epica Awards 2024

VML en Serviceplan Duitsland zijn de grote winnaars bij de Epica Awards.
Epica
Editorial director Mark Tungate van Epica Awards tijdens de online Award Show
Epica
Editorial director Mark Tungate van Epica Awards tijdens de online Award Show

VML en Serviceplan sleepten tijdens de Epica Awards 2024 verschillende prijzen in de wacht, waaronder twee Grand Prix voor VML en één voor Serviceplan Duitsland. Om die reden werd VML werd uitgeroepen tot ‘Netwerk van het Jaar’ en Serviceplan Duitsland tot ‘Bureau van het Jaar’.

related partner content for mobile comes here

De Grand Prix gingen naar projecten uit België, Duitsland, Italië, Kazachstan, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Hieronder een overzicht van alle Grand Prix, die tijdens de online prijsuitreiking bekend werd gemaakt:

Responsibility

  • “Call Glenn” – VML, Child Focus (België): Een aangrijpende campagne die bewustzijn creëert rond online bescherming van minderjarigen door een symbolische oproep naar Glenn, een tiener die zelfmoord pleegde na online verspreiding van privéfoto’s.
  • “Rights Against the Right” – Jung von Matt AG, Laut gegen Nazis e.V. (Duitsland): Een slimme juridisch idee waarbij nazisymbolen werden opgekocht om te voorkomen dat ze op extreem-rechtse merchandise verschijnen.

Media

  • “The 100th Edition” – Scholz & Friends Berlin, Frankfurter Allgemeine Zeitung (Duitsland): Een hommage aan Holocaust-overlevende Margot Friedländer, die de strijd tegen extremisme ondersteunt.
  • “The National Sport of Kazakhstan” – GForce/Grey, Ruh Fighting (Kazachstan): Een gedurfde campagne die aandacht vestigt op huiselijk geweld door gemengde vechtsportwedstrijden tussen mannen en vrouwen in scène te zetten.

Innovatie:

  • “Animal Alerts” – Serviceplan Duitsland, PetPace (Duitsland): Een vooruitstrevend project dat honden met speciale halsbanden inzet als collectief vroegtijdig waarschuwingssysteem voor aardbevingen.

Design

  • “Orchestra Sinfonica di Milano” – Landor s.r.l. (Italië): Een opvallende visuele rebranding die het imago en de kaartverkoop van het orkest nieuw leven inblies.

Film

  • “Museum Worthy” – BBDO New York, AICP (VS): Een creatieve en humoristische film over de uitdagingen van de hedendaagse creatieve industrie.

De Epica Awards, opgericht in 1987, zijn de enige wereldwijde creatieve prijzen beoordeeld door journalisten uit de marketing-, design- en advertentie-industrie. Uit Nederland zat dit jaar Adformatie-hoofdredacteur Susanne van Nierop in de jury, samen met vertegenwoordigers van onder meer Campaign, The Drum, AdAge, Adweek en Horizont.  

Met inzendingen uit meer dan 100 landen is de Epica Awards een graadmeter voor creativiteit, innovatie en maatschappelijke betrokkenheid binnen de reclamewereld. Alle details over de winnaars zijn te vinden op www.epica-awards.com.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in